Srbijatransport

Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja. uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. „Srbijatransport“ je uvek bio stabilan i stručan partner - kako vlasti, tako i privrednih subjekata u drumskom saobraćaju i gravitirajućim delatnostima. U tom smislu, Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo je i jeste institucija koja ima izuzetno značajnu ulogu u privrednoj delatnosti drumskog saobraćaja Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

Srbijatransport je kao reprezentativno udruženje drumskog putničkog saobraćaja predstavnik privrede u borbi za uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator i nosilac borbe protiv sive ekonomije i nelojalne konkurencije uz uspostavljanje konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Prevoz putnika u javnom drumskom saobraćaju: Gradski i prigradski saobraćaj, unutrašnji međumesni saobraćaj, međunarodni linijski prevoz putnika , vanlinijski prevoz putnika, ugovoreni prevoz i poseban prevoz putnika.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT ima stručni tim za Logistiku čija je glavna oblast poslovanja organizacija transporta tereta  u medjunarodnom i unutrašnjem saobraćaju . Trudimo se da opravdamo našu poslovnu devizu „ Logistika u interesu privrede „ Odlike našeg poslovanja na kojima insistiramo su preciznost, brzina, povoljne cene.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

STRUČNO POSLOVI SKUP  BusConnect 2025

27. februar - 01. mart 2025.godine

ZEPTER Hotel Vrnjačka Banja

 

AUTOBUSKI PREVOZ

Stanje, izazovi i perspektive

 

Poslovno udruženje drumskog saobraćaja Srbijatransport Beograd i

Poslovno udruženje drumskog transporta Panontransport Novi Sad

organizuju Stručno poslovnu konferenciju BusConnect,

najveći skup autobuskih prevoznika i pratećih delatnosti u regionu,

koji će se održati od 27.02.2025. do 01.03.2025.godine

u ZEPTER HOTELU Vrnjačka Banja

www.busconnect.rs

 

NAJVEĆI SKUP AUTOBUSKIH PREVOZNIKA

I PRATEĆIH DELATNOSTI U REGIONU

Stručno poslovni skup BusConnect2025 je mesto

sastanka svih koji su uključeni u

sektor javnog prevoza putnika i mobilnosti

u Republici Srbiji

RAZGOVOR JE LEKOVIT, POŽELJAN I KORISTAN


Prezentacija i promocija struke i sistema vrednosti

javnog transporta putnika i održive mobilnosti


 


SASTANAK SVIH KOJI SU UKLjUČENI U SISTEM ORGANIZACIJE,

PODRŠKE I POSLOVANjA U SEKTORU JAVNOG PREVOZA PUTNIKA I

MOBILNOSTI U REPUBLICI SRBIJI

 

 

NAGLAŠAVAMO DA VAŠIM PRISUSTVOM DAJETE

LEGITIMITET UDRUŽENjIMA ALI I ISKAZUJETE

BROJNOST, SNAGU I ODLUČNOST NAŠEG SEKTORA

DA DALjE NASTAVIMO SA UNAPREĐENjEM POSLOVNOG AMBIJENTA

 

PRIJAVNI LIST  - preuzeti u Pdf.

TEME KONFERENCIJE – AGENDA

PREUZETI U PRILOGU Preuzeti Pdf. dokument

 

 

Teme

MEĐUNARODNO SRTUČNOG POSLOVNOG SKUPA BUSCONNECT2025 su:

·          Poslovni ambijent u sektoru transporta putnika

·          Turizam i vanlinijski prevoz putnika

·          Edukacija u saobraćaju

·          Digitalizacija u transportu i mobilnosti

·          Javno-privatno partnerstvo

·          Unapređenje zakonske regulative iz oblasti prevoza putnika i regionalna iskustva

·          Zaključci poslovno stručnog kupa BusConntact i kako biti bolji

 

Poslovni ambijent u sektoru transporta putnika

Uređenje poslovnog ambijenta u sektoru transporta putnika je od presudne važnosti za efikasnost poslovanja, kvalitet usluge, kvalitet uslova rada za zaposlene, bezbednost saobraćaja, konkurentnost na tržištu.

Uređenje poslovnog ambijenta u sektoru transporta putnika je važno za kvalitetnije korišćenje resursa, mobilnost u društvu, kvalitet života građana, zaštitu životne sredine, dekarbonizaciju, ekonomsku održivost poslovanja.

Evidentan je niz problema sa kojima se susreću prevoznici, putnici, siva ekonomija je veoma velika, prihodi po kilometru su mali, problem nedostatka profesionalnih vozača, održivost poslovanja je upitna, prosek starosti autobusa je 17 godina, nedostaje potrebna institucionalna podrška u uređenju tržišta, uređenje rada autobuskih stanica ... i niz drugih problema u poslovanju autobuskih prevoznika.

Važna mera Vlade Republike Srbije jeste snižavanje akcize za transportne svrhe na 34,56 rsd/lit. koje će imati velikog uticaja na suzbijanje sive ekonomije, novi Zakon o oglašavanju u smislu onemogućavanja reklame i promocije nelegalnog i nezakonitog rada, snižavanje starosne granice za pristup obuci za profesionalnog vozača... Sve mere daju svoje efekte ali ima još puno toga da se uredi i unapredi.

Za uređenje poslovnog ambijetnta u sektoru transporta putnika su presudno zainteresovani putnici, institucije na republičkom nivou i na nivou lokalne samouprave, zaposleni radnici i sindikati, osiguravajuća društva i poslovni partneri prevoznika, ali pre svih, za uređenje poslovnog ambijetnta u sektoru transporta putnika su zainteresovani poslodavci i prevoznici javnog prevoza putnika.

Turizam i vanlinijski prevoz putnika

Vanlinijski prevoz putnika, turistička ponuda, organizovani prevoz dece i đačke ekskurzije su važan segment poslovanja autobuskih prevoznika. Uređenje i unapređenje kvaliteta usluga, autobusa i reprezentativnog voznog osoblja su od velike važnosti za ugled i poverenje korisnika usluga.

Uređenje poslovanja i odgovornosti je od velike važnosti za unapređenje konkurentnosti vanlinijskog prevoza putnika i suzbijanje sive ekonomije. Potreba uvođenja elektronskog putnog lista i elektronskog spiska putnika.

Ponuda autobuskih prevoznika i saradnja sa turističkim agencijama su od velike važnosti za kreiranje konkurentne i kvalitetne ponude. U tom smislu međusobni odnosi u poslovanju, kao i promocija vrednosti ponude su od velike važnosti za ugled i prepoznatljivost prevoznika.

Edukacija u saobraćaju

Edukacija zaposlenih u saobraćaju je od velike važnosti za efikasno i ekonomično poslovanje prevoznika. Edukacija kreira kompetencije, koje daju ovlašćenja za rad na osnovu kojih se preuzimaju odgovornosti u svakom segmentu poslovnih procesa autobuskih prevpoznika.

Profesionalnim vozačnima je zakonom nametnuta početna obuka kroz srednje stručne škole, autoškole i CPC centre, kao i periodična obuka kroz CPC centre. Zahtev privrede je da cena obuika bude prihvatljivija a kvalitet obuke veći. Ovo jeste jedan od veliki problema za nove i potencijalne profesionalne vozače.

Prosečna starost vozača je sve veća a novih mladih vozača nema. Insistiramo na uspostavljanju sistema obuke koji je podrška transportu. U međuvremenu se uvoze radnici iz Indije, Šri Lanke... Postavlja se pitanje njihove preiodične obuke, prilagođavanja na našu kulturu, jesik i životne standarde.

Digitalizacija u transportu i mobilnosti

Jedan od važnih procesa razvoja sektora transporta jeste razvoj digitalizacije. Za efikasan i ekonomski održiv model javnog prevoza putnika i mobilnosti građana je od presudne važnosti digitalizacija procesa, u cilju komunikacija sa korisnicima usluga i višem nivo servisa a koji je postao obavezan standard i očekivanje od strane putnika, kao i obezbeđivanje kvalitetnih informacija za upravljanje planiranjem poslovanja, vozilama, radnom snagom, prodajom, alotmanima, vanrednim situacijama

Sam proces fiskalizacije je doneo prevoznicima i digitalne softvere na bazi IOS i Androida, koji olakšavaju poslovanje i ubrzavaju razmene informacija i dokumentacije, ali i imaju značajan uticaj u racionalizaciji poslovanja, donošenju kvalitetnijih odluka i racionalizaciji poslovanja.

Nastavak procesa digitalizacije i unapređenje kvaliteta i dostupnosti usluge prevoza u Republici Srbiji je od strateškog uticaja na opredeljenje korisnika usluga i celokupnu privredu i društvo. Jedan od važnih projekata koji je ispred nas jeste kriranje sinhronizacionog komunikatora koji bi usposatavio razmenu finansijskih i materijalnih podataka između različitih digitelnih softverskih rešenja u realnom vremenu.

Javno-privatno partnerstvo

Javno-privatno partnerstvo u komunalnoj delatnosti javnog gradsko-prigradskog linijskog prevoza putnika je model koji ima sve veći značaj u Republici Srbiji.

Potencijalno uređenje organizacije komunalne delatnosti na regionalnim principima daje posebnu dimenziju kreiranju javno-privatnog partnerstva u linijskom prevozu putnika, uz sagledavanje novih zakonskih i drugih rešenja i mogućnosti u cilju uspostavljanja efikasnijeg modela prevoza koji bi obezbedio viši stepen pouzdanost, bezbednosti, dostupnosti, ispunjavanja ekoloških standarda i organizacije i upravljanja ovim sistemom. 

Unapređenje zakonske regulative iz oblasti prevoza putnika i regionalna iskustva

Radna grupa za izradu Zakona o javnom prevozu putnika u drumskom saobraćaju je uradila najveći deo predloga promena i korekcija postojeće teksta. Kroz prezentaciju će se predstaviti rešenja koja će tek biti primenjena.

Kao nerešeno pitanje, ostalo je da se urede i unaprede rešenja u delatnosti međumesnog linijskog prevoza putnika, koji realno ima i komunalnu i socijalnu funkciju. Posebno veliki problem za putnike i za prevoznike je ostavio period Covid 19 a problemi traju i dan danas.

Neophodna je jasna, sistemska i suštinska izmena principa organizacije i funkcionalnosti javnog linijskog međumesnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju, kao i definisanje mogućeg načini organizacije i subvencionisanja međumesnog linijskog prevoza u Republici Srbiji, koristeći iskustva država iz regiona (Republika Slovenija i Republika Hrvatska).

Zaključci poslovno stručnog kupa BusConntact i kako biti bolji

Svi paneli, predavanja, razgovori i predlozi biće uobličeni u zaključke i prezentovani nadležnim organima.

U tom smislu Poslovno udruženje drumskog saobraćaja Srbijatransport Beograd i Poslovno udruženje drumskog transporta Panontransport Novi Sad, organizacijom ovakvog skupa daju nemerljiv doprinos interesima poslodavaca u sektoru javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju ali i društva u celini.