Srbijatransport

Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja. uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. „Srbijatransport“ je uvek bio stabilan i stručan partner - kako vlasti, tako i privrednih subjekata u drumskom saobraćaju i gravitirajućim delatnostima. U tom smislu, Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo je i jeste institucija koja ima izuzetno značajnu ulogu u privrednoj delatnosti drumskog saobraćaja Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

Srbijatransport je kao reprezentativno udruženje drumskog putničkog saobraćaja predstavnik privrede u borbi za uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator i nosilac borbe protiv sive ekonomije i nelojalne konkurencije uz uspostavljanje konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Prevoz putnika u javnom drumskom saobraćaju: Gradski i prigradski saobraćaj, unutrašnji međumesni saobraćaj, međunarodni linijski prevoz putnika , vanlinijski prevoz putnika, ugovoreni prevoz i poseban prevoz putnika.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT ima stručni tim za Logistiku čija je glavna oblast poslovanja organizacija transporta tereta  u medjunarodnom i unutrašnjem saobraćaju . Trudimo se da opravdamo našu poslovnu devizu „ Logistika u interesu privrede „ Odlike našeg poslovanja na kojima insistiramo su preciznost, brzina, povoljne cene.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Opštim delom plana raspodele utvrđuju se pojedinačne dozvole po kontingentima, vremenske dozvole po kontingentima i CEMT dozvole po kontingentima.

Preuzmite pdf

Zabrane kretanja u Mađarskoj se primenjuju vikendima i to od subote od 15h pa do nedelje do 22h.

Prevozi koji su izuzeti od zabrana kretanja u Mađarskoj:

  1. U slučaju obavljanja kombinovanog prevoza, prema Sporazumu između Evropske Zajednice i Republike Mađarske o uslovima obavljanja drumskog i promocije kombinovanog prevoza vozila koja obavljaju prevoz između terminala za kombinovani prevoz i mesta utovara ili istovara, ili vozila koja obavljaju prevoz između terminala za kombinovani prevoz najbližeg graničnom prelazu i graničnog prelaza;
  2. Vozila koja se koriste za prevenciju ili pomoć u slučajevima prirodnih katastrofa;
  3. Vozila koja se koriste u slučajevima nezgode ili kvara na vozilu;
  4. Humanitarne pošiljke (sa odgovarajućom dokumentacijom);
  5. Transport svežeg cveća i biljaka isključujići sve ostalo;
  6. Poštanske usluge, novine;
  7. Vozila uključena u rad u zajednici (uključujući usluge održavanja čistoće grada/sela, odnošenje smeća, komunalne usluge i usluge popravke);
  8. Vozila EURO 3 standarda i više koja prevoze tečni gas;
  9. Vozila koja se koriste za izgradnju, održavanje, popravku ili čišćenje puteva, železničkih pruga i komunalne usluge;
  10. Vozila korišćena za prevoz ubranih useva ili hrane ili za premeštanja poljoprivrednih mašina ili vozila koja razvijaju male brzine;
  11. Vozila za prevoz živih životinja, svežeg mleka, svežih dnevnih proizvoda, svežeg i duboko smrznutog mesa i mesnih proizvoda, povrća, jaja, svežih pekarskih proizvoda ili druge lakokvarljive robe, i vozila koja voze prazna u vezi sa pomenutim prevozima;
  12. Vozila koja obavljaju prevoz od mađarske granice do najbližeg prostora za parkiranje koji je od nadležnih organa određen za tu namenu za vreme letnjih zabrana vozila koja idu od graničnog prelaza do svog sedišta u Mađarskoj ili do prvog mesta istovara;
  13. Vozila koja se koriste za prevoz opreme ili životinja neophodnih za kulturne, poslovne i sportske manifestacije (uključujući transport u vezi sa radio, TV i bioskopskim snimanjem);
  14. Preseljenje fizičkih lica;
  15. Vozila koja obavljaju prevoz do i od železničkih stanica, rečnih luka i aerodroma (između sedišta pošiljaoca/primaoca i najbliže takve stanice, luke ili aerodroma) robe koja dolazi ili odlazi u toku peroda na koji se zabrana odnosi;
  16. Vučna vozila EURO3 standarda ili više, čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 7.5t, koja saobraćaju bez svoje prikolice.

Na Mešovitoj bilateralnoj komisiji Republike Srbije i Republike Hrvatske dogovoreno je:

Od 01.08 ukidaju se tranzitne dozvole i slobodan je tranzitni polaz kroz Hrvatsku,

Od 01.08 se ukidaju dodatne dozvole za vangabaritne terete. Ostaje da prevoznik ima samo bilateralnu dozvolu.

Konstatovano je da bilateralnih dozvola ima dovoljno i da se svi zahtevi prevoznika ispunjavaju. Na raspolaganju je:
39.500 dozvola za bilateralni prevoz, za vozila najmanje kategorije Euro2 bezbedno,
500 dozvola za bilateralni prevoz za sve kategorije
7.500 univerzalnih dozvola za bilateralne i prevoz za i iz treće zemlje, a za vozila nalmanje kategorije Euro2 bezedno (broj univerzalnih dozvola je tako povećan za 50% za 2012 i 2013.god)

Srpska delegacija je tražila potpunu liberalizacioja drumskog teretnog saobraćaja između dve zemlje. Dogovoreno je da će na sledećoj bilateralnoj komisiji biti razmotreno taj predlog.

Kada je prevoz putnika u pitanju, dogovoreno je da se polovinom septembra meseca 2012.god u Republici Srbiji organizuje sastanak posebne radne grupe sa ciljem rešavanja zahteva za novie redove vožnje za bilateralne autobuske linije.

Konstatovano da se prevoz putnika obavlja bez većih problema . Dogovoreno je 4.500 dozvola za povremeni prevoz putnika za 2013.god

 Preuzmite pdf file

Obaveštavamo Vas da su od 02.07.2012. godine stupili na snagu novi iznosi administrativnih taksi i naknada koje su u nadležnosti Odeljenja za međunarodni drumski transport Ministarstva za infrastrukturu i energetiku.

Preuzmite pdf file

U Mađarskoj se od 01. jula 2013. godine planira uvođenje plaćanja putarine elektronskim putem koji će biti srazmeran sa pređenom kilometražom. Primenjivaće se na javnim putevima i to na 6513km (autoput, magistralni put, glavni put). Novi način plaćanja putarine je u skladu sa tehnologijom koja se primenjuje u EU, kao i sa Evropskim sistemom za elektronsko plaćane putarine (EETS-European Electronic Toll Service).

Obaveza plaćanja se odnosi na teretna vozila mase iznad 3,5 tone. Iznos plaćanja će se određivati u zavisnosti od toga da li se koristi autoput, magistralni put ili glavni put, a uzimaće se u obzir i koliki je rizik zagađenja životne sredine. U kategoriju vozila J2 spadaju vozila koja imaju dve osovine, u kategoriju J3 vozila sa tri osovine, kod u kategoriju J4 spadaju vozila koja imaju četiri ili više osovina.

Bruto iznos putarine (Ft/km)

Kategorija vozila J2 J3 J4
Autoput Glavni put Autoput Glavni put Autoput Glavni put
A (≥ EURO III) 42,41 18,04 59,52 31,23 86,70 54,07
B (EURO II) 49,89 21,23 70,02 36,75 108,38 67,60
C (EURO I) 57,38 24,41 80,53 42,26 130,06 81,11

Autobusi (B2) i vozila kategorije D1 će i dalje moći da kupe e-vinjete za korišćenje autoputa.

Za više informacija o uvođenju novog režima plaćanja putarine posetite sajtwww.hu-go.hu(informacije su dostupne između ostalog i na hrvatskom i engleskom jeziku) ili pročitajte Vodič kroz Mađarske puteve iz priloga.