INICIJATIVA AUTOBUSKIH PREVOZNIKA KOJI DOLAZE U BEOGRAD IZ PRAVCA JUG
Beograd 17.07.2024.
Uputili smo Inicijativa da se zadrži autobusko stajalište Autokomanda ili opredeli drugo funkcionalno autobusko stajalište za putnike koji u Beograd dolaze Autoputem Beograd Niš.
Smatramo da Grad Beograd u procesima razvoja grada mora posebnu pažnju da obrati na unapređenje mobilnosti i kvalitet usluga javnog prevoza uz razvoj većeg broja terminala koji poveziju tokove kretanja putnika i daju podsticaj multimodalnosti kao jednom od vaćnih uslova oržive mobilnosti.
Naš zajednički cilj je kvalitetnija mobilnost a višedecenijsko iskustvo govori da putnici koji u Beograd putuju autobusom žele da što brže i udobnije dođu do svojih odredišta. Prevoznici su svesni da ovo sadašnje rešenje autobuskog stajališta u odlaski iz Beograda nije najbolja lokacija iz razloga bezbednosti saobraćaja, zagušenja saobraćaja, nedovoljnog prostora za servis putnika, lošim vezama za nastavak putovanja, ali i zbog uslova za podsticanje sive ekonomije.
Inicijativa je u prilogu.
BAS – BEOGRADSKA AUTOBUSKA STANICA OD 29.09.2024. JE NA NOVOL LOKACIJI – BLOK 42 NOVI BEOGRAD
Beograd 29.09.2024.
Beograd je dobio novu autobusku stanicu. Od 29. septembra 2024. godine svi autobusi su preusmereni u Blok 42 na Novom Beogradu.
U prilogu su sve potrebne informacija za preseljenje poslovne aktivnosti BASa na novu lokaciju, a za sve aktuelne detalje možete se možete informisati na : https://www.bas.rs/sr-Cyrl
ИНИЦИЈАТИВА ЗА ХИТНЕ ВАНРЕДНЕ МЕРЕ ЗА УРЕЂЕЊЕ ПРИСТУПА ТРЖИШТА И КОНКУРЕНТНОСТИ МЕЂУНАРОДНОГ ЛИНИЈСКОГ ПРЕВОЗА ПУТНИКА У ДРУМСКОМ САОБРАЋАЈУ
На састанку Одбора директора Пословног удружења друмског саобраћаја „Србијатранспорт“ Београд , који је одржан 06. марта 2024. године, у оквиру : тачке 6. Сагледавање постојећих чињеница и тржишних услова пословања превозника који обављају међународни друмски превоз путника; расправљано и констатовано да су велики проблеми превозника и тржишни услови пословања у јавном линијском међународном превозу путника и да је превазилажење проблема и унапређење регулативе неопходно реализовати што пре.
Интерес послодавца јесте транспарентан рад и креирање ставова и регулативе у општем интересу развоја и конкурентности сектора саобраћаја у Србији, решења која су у интересу развоја српских аутобуских превозника, али и квалитетна сарадња са представницима институција. Ставови превозника су у овом тренутку различити и често контрадикторни али су мотивисани искључиво личним интересима.
Исказан је став да усаглашена решења Радне групе за израду новог Закона о јавном превозу путника у друмском саобраћају јесу од велике користи за уређење пословања и сузбијање нелегалног и незаконитог рада, те да се очекује да ће доношење новог Закона о јавном превоза путника у друмском саобраћају имати значајан утицај на пословање и квалитет услуге у јавном превозу путника у друмском саобраћају. Имајући ово у виду, неопходно је креирати нови правилник који би заменио Правилник о садржају елабората о економској оправданости успостављања линије, бонитету домаћег превозника и о начину одређивања домаћег превозника за успостављање линије у међународном јавном превозу путника, који је креиран 2000.године и измењен 2006.године.
Кроз расправу на састанку се усагласио став да је неопходно упутити допис Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре са закључцима Србијатранспорта које Вам достављамо у прилогу.
Став Одбора директора Србијатранспорта јесте да се хитно приступи изради новог правилника која регулише тржиште међународног линијског превоза путника, а да се након тога приступи процедурама подношења захтева за нове дозволе и редове вожње, те да се ново усаглашавање спроводи у складу са сада реалним подацима на тржишту међународног линијског превоза путника.
INICIJATIVA ZA POMOĆ SEKTORU JAVNOG PREVOZA PUTNIKA
Drumski transport putnika ima izuzetno veliku važnost za društvo i privredu u Republici Srbiji. Sumirajući poslovne pokazatelje i prikupljene stavove prevoznika vezane za okolnosti poslovanja u 2020.godini i vreme pandemije izazvane virusom COVID 19, nedvosmisleno se uočava da su opravdani zahtevi prevoznika usmereni ka Vladi Republike Srbije za neophodnu sektorsku pomoć u cilju prevazilaženja poslovnih problema i opstanka na tržištu. Nadamo se da će kroz konstruktivan razgovor biti usaglašen nivo i modeli pomoći usmereni prema poslodavcima u sektoru.
Иницијатива за доношење гранских мера за сектор јавног превоза путника у друмском саобраћају
Na sastanku Odbora direktora Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ Beograd koji je održan 04. juna 2020. godine, posle niza analiza i konsultacija sa poslodavcima u sektoru javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju sagledana je poslovna pozicija delatnosti javnog prevoza putnika i usaglašeni predlozi mera za neophodnu sektorsku pomoć.
Uvažavajući interese korisnika usluga prevoza, društvenu odgovornost autobuskih prevoznika i funkciju delatnosti u društvu, zaključak je da je od velikog opšteg interesa donošenje posebnih sektorskih mera za pomoć autobuskim prevoznicima u Republici Srbiji. Konstatovano je da je neophodno odgovorno delovanje prevoznika na iznalaženju predloga i mera koje su minimalno neophodne u cilju održavanja delatnosti, realno ostvarive i u opštem interesu.
Sagledavajući sadašnje stanje u društvu, predhodne i postojeće probleme u poslovanju prevoznika, nagomilane gubitke u vreme zabrane rada i gubitke koji su evidentni posle ukidanja vanrednog stanja, doneti su predlozi granskih mera u sektoru javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju.
Dok se ne usaglase mere koje omogućavaju ekonomski održivo poslovanje u narednom periodu, ukazujemo na potrebu hitne, konkretne i odgovorne reakcije institucija u suzbijanju sive ekonomije i nelegalnog rada pojedinaca.
Početak rada javno liniskog prevoza putnika međumesnog, gradskog, prigradskog i lokalnog drumskog saobraćaja u Srbiji
Vlada Srbije donela je Odluku o ublažavanju mera obavljanja JAVNOG PREVOZA PUTNIKA za vreme vanrednog stanja.
U prilogu možete videti Obaveštenje i Odluke:
- Obaveštenje Ministarstva o ublažavanju mera tokom vanrednog stanja od 30.04.2020.i
- Instrukciju Vlade za javni gradski, prigradski i lokalni prevoz od 28.04.2020.
- Odluku o ublažavanju mera obavljanja JAVNOG PREVOZA PUTNIKA za vreme vanrednog stanja od 30.04.2020.
Molimo putnike da poštuju propisane odluke i instrukcije u cilji lične i društvene zdravstvene zaštite.
Inicijativa i predlozi za dopunu Paketa ekonomskih mera za sektora javnog prevoza putnika u Srbiji upućen 06.04.2020. godine
Inicijativu i molbu da se sektor javnog prevoza putnika posebno sagleda u procesu razrade ekonomskih mera za ublažavanje posledica po privredu usled pandemije COVID 19, jer je autobuskim prevoznicima zabranjen rad u vreme trajanja vanrednog stanja.
Sada preko 90% kapaciteta u sektoru ne radi i usled zabrane rada i ne postoji mogućnost tekućeg prihoda. Delatnost javnog prevoza putnika je niskoakumulativna, a naplata potraživanja je potpuno onemogućena. Istovremeno postoje veliki tekući troškovi a usled nelikvidnosti potpuno je nemoguće da prevoznici obezbede isplate zaposlenih u narednom periodu.
Dostavljene inicijative Uniji poslodavaca Srbije
Uvažavajući Uniju poslodavaca Srbije kao reprezentativnog predstavnika poslodavaca, a imajući u vidu nagomilane probleme transportne privrede u sektoru javnog transporta putnika, kao i da se godinama unazad institucijama dostavljaju smislene inicijative koje su u opštem interesu društva, privrede, korisnika usluga, institucija i budžeta Republike Srbije, dostavili smo inicijative Uniji poslodavac Srbije, Sektoru za saobraćaj zbog objedinjavanja stavova predstavnika poslodavaca i privrede.
Pored ovoga, treba imati u vidu usvojene zaključke Socio-ekonomskog saveta za uređenje poslovnog okruženja u drumskom transportu.