Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Železnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT okuplja poslodavce u sektoru železničkog transporta kao važne učesnike razvoja i bolje organizacije železničkog transporta. Železnica je velika razvojna šansa Republike Srbije gde je potrebna izgradnje infrastrukture, ali je funkcionalna organizacija i izgradnja logističkih terminala od presudne važnosti za privredu. Glas železničkih prevoznika i učesnika na tržištu je presudno važan za razvoj konkurentnosti srpske privrede. Zato smo organizovani da se naš glas bolje čuje. KVALITET JE NAŠ PRIORITET
Železnički saobraćaj

Beograd 


Poslovno udruženje drumskog saobraćaja Srbijatransport Beograd i Poslovno udruženje
drumskog transporta Panontransport Novi Sad su organizovali Stručno poslovnu
konferenciju autobuskih prevoznika BusConnect2025, koja je bila najveći skup
autobuskih prevoznika i pratećih delatnosti u regionu. Organizatori skupa su bili relevantni i
reprezentativni predstavnici poslodavaca sektora javnog prevoza putnika, te su razgovori i
zaključci sa skupa od velike koristi za kreiranje politika, strategija i ciljeva u sektoru.

BusConnect2025 se održao pod sloganom:
RAZGOVOR JE LEKOVIT, POŽELJAN I KORISTAN.

Očekivanja su da će predložena rešenja unaprediti organizaciju komunalne delatnosti
gradsko-prigradskog i lokalnog linijskog prevoza u urbanim i ruralnim sredinama, ali i
međumesnog, posebnog linijskog i vanlinijskog prevoza putnika, kao i dalje aktivnosti na
suzbijanju nelegalnog rada i sive ekonomije. Takođe su kreirani predlozi koji mogu značajno
unaprediti kvalite usluge korisnicima prevoza (putnicima) uz dalju implementaciju
digitalizacije i dovesti do unapređenja konkurentnosti u sektoru. Ukazano je na važnost
organizacije sistema, planiranja i sprovođenja mera koje vode društvo ka razvoju,
dekarbonizaciji, zaštiti životne sredine, zaštiti na radu, energetske efikasnosti i odgovornom
poslovanju.

Na Radio Beogradu u emisiji Magazin na prvom od 16.02.2024. generalni direktor Srbijatransporta Goran Aleksić je prezentovao predloge sistemskih mera koje je predložio Srbijatransport u cilju smanjenja problema nedostatka veoma važnog resursa u drumskom saobraćaja koji je neophodan za funkcionisanje sektora. Imajući u vidu važnost transporta za privredu i društvo, ovom problemu se mora pristupiti odgovorno, stručno i hitno.

 

U prilogu je emitovana verzija

i integralna verzija razgovora sa novinarkom Radio Beograda Jelenom Vidićem.

Анализирали смо проблеме недостатка професионалних возача у друмском саобраћају и извештаје ИРУ, светске организације за друмски транспорт која представља читаву транспортну индустрију – аутобусе, камионе и такси возила, која покреће одрживу мобилност људи и робе широм планете.

Указали смо на низ чињеница и предлога. Верујемо да ће Влада Републике Србије и надлежно министарство препознати важност транспорта, потребу и интерес привреде и друштва, те предузети низ мера у циљу превазилажења великог проблема за наше друштво.

Obaveštavamo Vas da smo nakon sastanka Odbora direktora Srbijatransporta doneli odluku da uputimo Inicijativu za unapređenje procesa obuke i izmenu pravilnmika koji uređuju oblast obuke profesionalnih vozača u drumskom transportu.

Uvereni smo da će predstavnici Ministarstva građevinarstva, sobraćaja i infrastrukture prepoznati naše predloge kao opšte prihvatljive i da će ih usvojiti u najkraćem roku.

Posebno smatramo važnim da MUP omogući osnivanje i rad autoškola samo za profesionalne kategorije (za C1,C,CE,D1,D,DE kategorije).

Београд 30.08.2023.године

Поново смо иницирали измене решења у Закону о акцизама која су у складу са Директивом ЕУ 2003/96 а која се односи на то да акциза и таксе на евродизел гориво за транспортне сврхе, за легалне лиценциране превознике који комерцијално обављају јавни превоз ствари и путника у друмском саобраћају треба да буду 330евр/1.000литара.

Сматрамо да је усаглашавање законске регулативе Републике Србије од велике важности за конкурентност српске привреде и од велике важности за економски утицај на квалитет живота стандард грађана и корисника услуга. Предлог је креиран у складу са интересима привреде, производних и трговинских система, као и свих корисника услуга јавног транспорта у смислу снижавања логистичких трошкова привреде, уређења пословног амбијента, конкурентности и ефикасности услуга транспорта и мобилности.

Детаљна анализа (АПР подаци 2022.) показује да је оваква иницијатива билансно позитивна за буџет Републике Србије у износу од око 17 милиона евра/годишње,

Поред овога, анализом пословања, уочава се и указујемо на економски неодрживо пословање у сектору јавног транспорта путника. Промет сектора износи: 674.463.853 евра, а Ебитда: 36.128.686 евра, што је само 5,4% и што је апсолутно алармантно. Подаци даље указују да су трошкови бруто зарада у сектору 34,3% од укупног прихода, трошкови енергената су 33,7% од укупног прихода, уз чињеницу да директна издвајања аутобуских превозника према држави износе 35,12% од укупног оствареног годишњег прихода сектора јавног транспорта путника.

У прилогу су  КЉУЧНЕ ПРЕПОРУКЕ АНАЛИЗЕ ЕФЕКАТА УСКЛАДЈИВАЊА АКЦИЗНЕ ПОЛИТИКЕ НА ДИЗЕЛ ГОРИВО У СРБИЈИ СА ПОЛИТИКОМ ЕУ Професора Др Слободана Аћимовића, редовног професора Економског факултета Универзитета у Београду.

за хитно доношење подзаконских аката у складу са решењима које предвиђају измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја на путевима који је ступио на снагу 15. 09. 2023. године и молба за укључивање представника друмског транспорта у процесе израде подзаконских аката

Београд 04.10.2023.године

Неопходно је синергијом активности изменити низ подзаконских аката у циљу:

  • примене решења које су предвиђене изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја,
  • унапређења безбедности саобраћаја,
  • квалитета обука професионалних возача,
  • адекватних капацитета за обуку професионалних возача,
  • оптималног искоришћења расположивих стручних ресурса за обуку професионалних возача у друмском транспорту,
  • приступачности центара за обуку и процеса обуке,
  • функционалног и квалитетног процеса обука професионалних возача.

Недостатак професионалних возача је изузетно велики проблем за транспортну привреду и безбедност саобраћаја, али и за кориснике транспортних услуга и том смислу је неопходна финансијска, медијска и системска подршка друмском транспорту и кандидатима за професионалне возаче.

Очекујемо позив за састанак и верујемо да ће нова решења бити у општем интересу унапређења система едукације и безбедности саобраћаја на путевима, продукције довољног броја нових и квалитетно обучених професионалних возача и развоја сектора друмског саобраћаја и привреде Републике Србије.

Послодавци друмског транспорта су кроз своја пословна удружења, у процесу усаглашавања припремили и на заједничком састанку усагласили закључке и предлоге у процесу јавно приватног дијалога и оперативну сарадњу представника привреде са ресорним министарством, као и заједничкој координацији иницијатива и активности према другим министарствима и институцијама, а у циљу унапређења решења и уређења пословног амбијента у сектору друмског транспорта.

Новог Министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Горана Весића, смо обавестили о одржавању састанка а након састанка смо доствили и закључке, којима смо указали на суштинске мере које је неопходно хитно решавати и системске проблеме са предлозима за решење.

Са великим оптимизомом исчекујемо заједничку сарадњу и резултате у интересу развоја сектора друмског транспорта, превозника друмског транспорта, корисника услуга и грађана Србије.

Упутили смо иницијативу за доношење хитних мера за превазилажање проблема које  изазива повећања цена горива. Иницијативу смо упутили Председнику Републике Србије, Председници Владе, Министру финансија, Министру грађевинарства, сабраћаја и инфраструктуре и помоћнику министра задуженом за друмски транспорт.

Цене горива су превисоке а проблеми у пословању веома велики.

У прилогу иницијативе смо навели преглед разних актуелних владиних мера појединих држава за подршку сектору друмског транспорта.

Очекујемо да ће Влада Републике Србије разумети тежак пословни положај превозника, улогу и функционалност друмског транспорта и да ће донети конкретне мере.

Preuzmite priloge:
Download this file (inicijativa.pdf)Иницијатива привреде1629 kB