Srbijatransport

Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja. uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. „Srbijatransport“ je uvek bio stabilan i stručan partner - kako vlasti, tako i privrednih subjekata u drumskom saobraćaju i gravitirajućim delatnostima. U tom smislu, Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo je i jeste institucija koja ima izuzetno značajnu ulogu u privrednoj delatnosti drumskog saobraćaja Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

Srbijatransport je kao reprezentativno udruženje drumskog putničkog saobraćaja predstavnik privrede u borbi za uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator i nosilac borbe protiv sive ekonomije i nelojalne konkurencije uz uspostavljanje konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Prevoz putnika u javnom drumskom saobraćaju: Gradski i prigradski saobraćaj, unutrašnji međumesni saobraćaj, međunarodni linijski prevoz putnika , vanlinijski prevoz putnika, ugovoreni prevoz i poseban prevoz putnika.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT ima stručni tim za Logistiku čija je glavna oblast poslovanja organizacija transporta tereta  u medjunarodnom i unutrašnjem saobraćaju . Trudimo se da opravdamo našu poslovnu devizu „ Logistika u interesu privrede „ Odlike našeg poslovanja na kojima insistiramo su preciznost, brzina, povoljne cene.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Србијатранспорт је Влади републике Србије упутили захтев да се хитно стави ван снаге или усклади са законом Уредба о привременој мери утврђивања приоритета превоза у железничком саобраћају који се обавља на мрежи пруга Републике Србије а која је објављена у Службеном гласнику 30. августа 2024. године

Наш став је да је уредба у супротности са Законом о заштити конкуренције и Уставом Републике Србије. Уредбом се стварају услове да се директно нарушава конкурентност, економски напредак и добробит друштва.

Допис са захтев да се спорна уредба хитно стави ван снаге или усклади са законом смо упутили и Агенцији за заштиту конкуренције. Стално указујемо на потребу стручног и транспарентног рада институција, као и неопходност јавно приватног дијалога у привреди.

Preuzmite priloge:
Download this file (Dopis 03.09.2024. ZAHTEV da se stavi van snage.pdf)Допис731 kB

Састанак је пре свега био посвећен припреми коференције Железнички транспорт робе: перспективе и решења, која ће се одржати 31. октобра 2024. године у хотелу Radisson Collection Old Mill у Београду.
Србијатранспорт се залаже за развој тржишта и економски напредак железничког транспорта у Републици Србији. Железнички превозници дају пуну подршку одржавању коференције Железнички транспорт робе: перспективе и решења. То ће бити једна сјана прилика да се пословно промовише железнички транспорт, али и укаже на важност стручног и транспарентног рада институција.

Preuzmite priloge:
Download this file (Записник са 12 седнице ПО жел. оператера 30.08.2024.pdf)Записник са 12 седнице187 kB

Писмо - иницијатива за унапређење пословних процеса и сарадње између железничких превозника Србијатранспорта и Инфраструктуре железница Србије упућено председнику владе Републике Србије, министру и помоћнику министра саобраћаја, грађевине и инфраструктуре.

Упутили смо молбу да се у организује састанак, уз учешће представника Министарства грђевинарства, саобраћаја и инфраструктуре,  руководства Инфраструктуре железница Србије и представника приватних железничких превозника Србијатранспорта у циљу изналажења појединих решења која би допринела побољшању рада на међународним железничким коридорима у Републици Србији.

На састанку пословодног одбора су разматрани  проблеми у раду железничких превозника  – стање на мрежи пруга ИЖС, организација саобраћаја на пругама ИЖС и у пограничним станицама, разматрана је тренутна комерцијална политика на железничком тржишту транспорта робе, као и припрема и дефинисање дневног реда састанка са представницима ИЖС и дефинисање предлога за ред вожње 2024/2025.

Договорено је да се упути захтев ИЖС у вези припрема и дефинисање дневног реда састанка са представницима ИЖС и дефинисање предлога за ред вожње 2024/2025.  очекивања су да ће се том састанку решити питање плана најаве возова и помоћ приватних оператера за поседање појединих службених места отправницима возова.

Битно дефинисање реда вожње и организације саобраћаја теретних возова на прузи (Београд) Нови Сад  -  Суботица након изградње ове трасе железничке пруге и пуштања у експлоатацију.

Упутили смо молбу директорки ИЖС да се организује састанак представника ИЖС и представника железничких превозника Србијатранспорта.

Тема састанка су велики проблеми одвијања железничког саобраћају на прузи Ниш – Димитровград – државна граница због затвора пруге услед извођења ремонта пруге (тренутно се ради на потезу Пирот–Суково). Од почетка радова на реконструкцији грађевинске инфраструктуре поддеонице Станичење–Пирот, од дана 11.11.2023. године, у терминима планираних интервалних 36-то часовних затвора пруге, саобраћај теретних возова је изузетно отежан и последњих месец дана доста је распуштених возова на тој прузи.

Сада су затвори пруге у интервалима од по 36 сати, а како се од 01.априла 2025. године предвиђа тотална обустава саобраћаја од 3 месеца. То је неприхватљиво и тотална обустава саобраћаја од 3 месеца ће направити хаос на транспортном тржишту, што ће се изузетно негативно реперкутовати на привредне субјекте.

Упутили смо молба за састанак са железничким превозницима са темом  ванредних трошкова пословања железничких превозника који су проузоковани повећањем отпора на деоници пруге Нови Сад – Сомбор (код Сајлова).

Друга тема је укидање спорног ограничења бруто масе возова на деоници Ниш – Димитровград од  1.200 тона, односно да се омогући саобраћај возова без ограничења њихове стварне масе.  Проблем се интернационализовао, јер превозници у Бугарској имају проблеме са возовима који саобраћају према Србији због ограничења од 1.200 тона. Наиме, до сада је била пракса да превозници у Бугарској, који вуку возове теже од 1.200 тона, исте деле у Драгоману и као такви улазе у Димитровград са масама до 1.200 тона. Исто тако из супротног смера су на територији Бугарске спајали возове који су долазили из Димитровграда и даље вукли до крајњих станица.

Допис смо упутили министру и помоћнику министра саобраћаја, грађевине и инфраструктуре у вези инцијативе за унапређење пословних процеса и сарадње између железничких превозника Србијатранспорта и Инфрасруктуре железница Србије.

Уз подршку МГСИ је до сада одржано четри састанака у просторијама министарства  и с обзиром да није било одговора ИЖС и конкретних активности на све указане пословне проблеме превозника, нити помака у квалитету рада и сарадње са превозницима, неопходно је успоставити сталну праксу организације сатанак представника железничких превозника Србијатранспорта и релевантних представника Инфрасруктуре железница Србије, као и да са сваког састанка треба да постоји записник са јасним писаним закључцима.

На састанку пословодног одбора је анализиран састанак који је одржан 30. јануара 2024.године у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и досадашњи рад и сарадња приветних превозника са Инфрасруктуром железница Србије, као и правци даљег деловања Пословодног одбора железничких превозника Србијатранспорта са предлогом мера и поступака у наредном периоду.

Из досадашњег рада, закључује се да је највећи проблем у сарадњи са Инфрасруктуром железница Србије и њихов некоректан однос према Србијатранспорту као репрезентативним представником приватних железниких превозника иако је то њихова обавеза. Такође је наглашено да су редовни састанци са Инфрасруктуром железница Србије неопходни, јер Инфрасруктура железница Србије обавља делатност од општег интереса и у том смислу успостављање квалитетне сарадње и интерактивног односа представника приватних превозника са релевантним представницима Инфрасруктуре железница Србије мора бити приоритетна оперативна активност у наредном периоду.

Предложена је јединствена методлогија за израчунавање штета које трпе железнички превозници и насталих трошкова по више основа: изградње превој а- тобогана са нагибом од преко 13 промила успона, продужена времена вожње које настаје пропустима у раду ИЖС, планираних или непланираних затвори пруга. Договорено је и да се обави консултације око израде студије економски одрживог пословања и структура трошкова пословања у железничком транспорту, као важног документа за развој железничког транспорта у Републици Србији а тиме и развоја пословања железничких превозника Србије

У прилогу је забележба са одржаног састанка. На састанку је било речи о питању повећаних отпора на деоници пруге Нови Сад–Сомбор, проблема са пругама у БЖЧ, односно оспособљавање  скретнице на распутници К, како би се саобраћај могао нормално организовати на делу пруге између распутнице Б и распутнице К , као и о проблематици везаној за  интегритет комисија за ислеђење несрећа и незгода на ИЖС.

Указано је да су врло чести случајеви да чланови иследних комисија представника инфраструктуре, приликом комисијског ислеђења несрећа и незгода,  поред  очигледних чињеница лошег техничког стања колосека или пруга то игноришу. Разговарало се и о могућем убрзању исплата штета превозницима по испостављеним захтевима у случајевима када је до штета дошло услед одговорности Инфрасруктуре железница Србије.

Упутили смо допис помоћнику министра просвете у вези  проблем школовања тренутно дефицитарних занимања, неопходних за нормално фунционисање и рад железничких превозника, а конкретно су тренутно дефицитарна занимања прегледачи кола и возовође.

Наш предлог стручног образовања критичних кадрова је да се у оквиру члана 2 Правилника о допунама Правилника о плану и програму наставе и учења општеобразовних предмета средњег стручног образовања у подручју рада Саобраћај дода могућност уписа ванредних полазника до краја школске 2026/2027.године чиме се ствара могућност преквалификације по старим програмима.