Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Železnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT okuplja poslodavce u sektoru železničkog transporta kao važne učesnike razvoja i bolje organizacije železničkog transporta. Železnica je velika razvojna šansa Republike Srbije gde je potrebna izgradnje infrastrukture, ali je funkcionalna organizacija i izgradnja logističkih terminala od presudne važnosti za privredu. Glas železničkih prevoznika i učesnika na tržištu je presudno važan za razvoj konkurentnosti srpske privrede. Zato smo organizovani da se naš glas bolje čuje. KVALITET JE NAŠ PRIORITET
Železnički saobraćaj

Predmet: Inicijativu i poziv za uređenje poslovnog ambijenta u drumskom putničkom saobraćaju u Republici Srbiji

Poštovani,

gospodine Dinkiću, čestitamo Vam na imenovanju na mesto Ministra finansija i privrede. Očekujemo da Vaša stručnost i energija budu od opšte koristi za privredu u Republici Srbiji.Pozivam Vas da razmotrite mogućnost organizovanja hitnog sastanka na kome bi smo razmotrili veoma važnu problematiku drumskog putničkog saobraćaja a kako bi smo sagledali činjenice i argumente i iznašli najkvalitetnije rešenje u opštem interesu.

Smatramo da je poslovni ambijent u kome privredni subjekti obavljaju delatnost prevoza putnika u drumskom saobraćaju neregularan. Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo najveći zagovornik potrebe postojanja Ministarstva saobraćaja, kao bitnog preduslova za uređenje poslovnog ambijenta u kome posluju prevoznici. Neophodno hitno doneti adekvatnu zakonsku regulativu i novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

Očekujem Vašu podršku saobraćajnoj delatnosti uopšte i Poslovnom udruženju drumskog saobraćaja “Srbijatransport”, kao i delovanje u svakom smislu kako bi smo uspeli da u što kraćem vremenskom periodu iznađemo kvalitetna rešenja u smislu eliminisanja sive ekonomije i zaštite legalne saobraćajne delatnosti koja puni državnu kasu.

Poslovno udruženje je u proteklnom periodu imala intenzivnu i kontinuiranu aktivnost koja se pre svega ogleda na stručnom i odgovornom zastupanju interesa privrednih subjekata drumskog saobraćaja, uvažavanju institucija, uticaj na uređenje tržišnog i poslovnog ambijenta, podizanja konkurentnosti, delovanju u cilju eliminisanja sive ekonomije, kao najvećeg problema drumskog saobraćaja u Republici Srbiji, iznalaženja mogućnosti olakšica za rad prevoznika uz objedinjavanje ciljeva, udruživanje i zajedničko delovanje.

Transportni privrednici posluju u uslovima ekonomske krize uz značajno povećanje cene goriva. Od marta 2010. do danas, gorivo je poskupelo više od 60%. Rast kursa evra i troškova života dodatno opterećuju poslovanje. Značajan je pad privredne aktivnosti što za posledicu ima smanjenje broja putnika i finansijske sposobnosti korisnika prevoza. Prevoznici moraju da se bore za svaki dan i za preživljavanje. Nadamo se da cene goriva neće eskalirati, s obzirom na mogućnost rata u zalivu između Izraela i Irana.

Siva ekonomija, nezakonito poslovanje u saobraćaju, selektivna primena zakona, korupcija i nelegalni prevoznici u javnom linijskom saobraćaju predstavljaju ogroman problem. Odnosno, nedovoljno dobro regulisana zakonska procedura i nedovoljan rad nadležnih državnih organa ostavlja prostor za nelegalno poslovanje koje nanosi ogromnu štetu legalnim organizovanim prevoznicima, državnom bužetu ali i putnicima.

Već duži period na sastancima Privredne komore Srbije, Privredne komore Beograda, Poslovnog udruženja „Srbijatransport“ i Poslovnog udruženja „Panontransport“ isticani su i argumentovani problemi drumskog saobraćaja, predlagana rešenja problema sive ekonomije, ukazivano na selektivnu primenu zakona i nezakonitog rada a u cilju uređenja poslovnog ambijenta u kome deluju prevoznici drumskog putničkog saobraćaja. Zajednički smo organizovali i plenum prevoznika u martu 2011. godine, doneli zaključke, dostavili ih na sve odrese koje smo smatrali za kompetentne, dostavili i Predsedniku Vlade, ali nismo bili dobili nikakav odgovor.

Na trištu transparentno posluju prevoznici koji rade u zoni sive ekonomije, promovišu se, reklamiraju se i nesmetano nelegalno obavljaju delatnost prevoza putnika uz značajno manje troškove i obaveze. Time je njihova usluga jeftinija ali su im troškovi poslovanja i obaveze značajno manje od legalnih prevoznika. Time gubi i država a legalnim prevoznicima se značajno umanjuje profit

Pravilostruke je, da rentabilno poslovanje jeste sve ono što donosi prihod u iznosu od cene jednog litra nafte po pređenom kilometru, što bi danas iznosilo preko 1,20 eura po km. Danas se u Srbiji cena kilometra u linijskom saobraćaju kreće najviše između 0,85 i 0,95 eura po km. Učešće troškova goriva po svim stručnim analizama treba da iznosi maksimum do 33% od prihoda. Danas trošak goriva u Srbiji uz potrošnju autobusa od 30 do 40 litara na 100 km iznosi 40 do 50 euro centi po km, pa je učešće troškova goriva i preko 40%. Neophodno je doneti takve mere koje će umanjiti troškove dizel goriva za najmanje 20% u strukturi svih troškova saobračajnih firmi.

Akciza na dizel i euro dizel je u ovom trenutku jedan od instrumenata kojim je moguće olakšati položaj prevoznika. Pokrenuta je inicijativa za preduzimanje hitne, vanredne mere, ograničenog trajanja, koja se odnosi na smanjenje ili ukidanje akciza za dizel i eurodizel gorivo, odnosno refakcije dela akciza, za prevoznike u javnom linijskom saobraćaju.

Apelujemo, radi uštede sredstava iz budžeta, dase preporuči ili da obavežu korisnici buđetskih sredstava (javna preduzeća, vojska, škole, policija...), da se nadoknada za putne troškove za zaposlene ne isplaćuje gotovinski, već da se putni troškovi nadoknađuju isključivo plaćanjem preko računa (mesečnih karata) prevoznicima u javnom prevozu. Ovakvim poslovanjem se vrši dodatni povraćaj PDV-a u buđet Republike Srbije.

Očekujem da nas pozovete u što je moguće kraćem vremenskom periodu, kako bi smo sa Vama i Vašim saradnicima, iznašli modele rešavanja nagomilanih i krajnje ozbiljnih problema koje imaju preduzeća koja zapošljavaju preko 24.000 zaposlenih sa niskim primanjima i svoju delatnost obavljaju sa preko 5.600 autobusa uz godišnje pređenih preko 400 miliona kilometara i sa potrošnjom od prekon 126.000 tona eurodizel goriva godišnje. Ukupan trošak za gorivo jeste preko 150 miliona eura a za akcize se izdvaja 37 dinara po litu euro dizela i PDV od 18% na ukupnu cenu.

Očekivano povećanje akciza za gorivo i stope PDV-a na usluge može imati dramatične posledice u delatnosti prevoza putnika u drumskom saobraćaju. Javni linijski saobraćaj se obavlja svakodnevno i tako uvećani troškovi poslovanja su kontinualni. Pojedinci koji posluju u sivoj zoni tako bi dobili još bolji konfor za svoj rad. Neophodno je da drumski prevoz putnika ima poseban tretman kada se budu donosile nove mere vlade, da se preduzmu konkretne mere na eliminisanju sive ekonomije i da se uvede refakcija za povraćaj dela akciza za javni linijski saobraćaj u gradskom i međumesnom putničkom saobraćaju.

Prevoznici koji legalno posluju i udruženi su u Poslovno udruženje drumskog saobraćaja “Srbijatransport”, insistiraju na merama državnih organa i kvalitetnom definisanju zakonskih okvira.Neophodno je urediti kontrolu finansijskih tokova, evidenciju prihoda, evidenciju karata i tokova dokumentacije. Kvalitetnija kontrola rada i finansijskog poslovanja privrednih subjekata drumskog saobraćaja je neophodna kako bi se eliminisale zloupotrebe u poslovanju i utaja poreza.

U potpunosti podržavamo inicijativu Privredne Komore Beograda i njihov predlog Nacrta Zakona o zabrani obavljenja neregistrovane delatnosti.Nacrt Zakona o zabrani obavljanja neregistrovane delatnosti Vam dostavljam u prilogu.

Poštovani gospodine Ministre, očekujemo da imate razumevanja za našu inicijativu i da je potrebno održati zajednički sastanak sa predstavnicima prevoznika u drumskom putničkom saobraćaju, kako bi se dogovorili i usaglasili o prioritetnim aktivnostimaod opšteg interesa u narednom periodu.

Uz želju za uspešnu i kvalitetnu saradnju srdačno Vas pozdravljam i očekujem Vaš poziv.

Preuzmite pdf

Predmet: Inicijativa za izradu novog Nacrta Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

Dopis možete preuzeti u prilogu

Nacrt zakona o prevozu

 

Skupština Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja održana je 22 maja 2012. godine u prostorijama SP "Lasta" Beograd.

Na sednici Skupštine usvojen je Izveštaj o radu i Plan rada generalnog direktora. Istovremeno je data puna podrška sadašnjem načinu rada i principima zastupanja interesa prevoznika drumskog transporta Republike Srbije. Usvojeni su svi predloženi akti i dokumenti usklađeni sa novim Zakonom o privrednim društvima. Usvojen je i finansijski izveštaj, a ostvarena dobit je raspoređena za pokriće gubitaka iz prethodne godine. Konstatovano je da je Izveštaj revizora pozitivan.

Posle održane skupštine Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" a.d. Beograd, svi akcionari, učesnici rada i gosti skupštine bili su gosti na slavi SP "Lasta", Sv. Nikolaj Čudotvorac Mirlikijski (letnji). U prijatnoj atmosferi razgovaralo se o bitnom trenutku drumskog transporta u Republici Srbiji, imajući u vidu da se očekuje formiranje nove Vlade, i potrebama delovanja Ministarstva u narednom periodu.

 

         Skupština gosti

Na Izvršnom odboru i Poslovnom odboru za drumski saobraćaj održanim u utorak 15.05.2012 godine u prostorijama Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ u Beogradu, ul Poenkareova 16. zauzet je jednoglasan stav da su problemi u drumskom saobraćaju ogromni i da su privredni subjekti u izuzetno teškoj situaciji.

Već duži period na sastancima Privredne Komore Srbije, Poslovnog udruženja dumskog saobraćaja „Srbijatransport“ i Poslovnog udruženja „Panontransport“ isticani su problemi i predlozi rešenja problema sive ekonomije, nezakonitog rada i selektivne primene zakona a u cilju uređenja poslovnog ambijenta u kome deluju prevoznici drumskog putničkog saobraćaja.

Donet je zaključak da se uputiti inicijativa predstavnicima parlamentarnih stranaka i Vladi Republike Srbije da pri formiranju ministarstava ima u vidu komplementarnost delatnosti i da se formira ministarstvo sa jasnim organizacionim delom, koji mora imati naziv Transport u nazivu ministarstva.

Smatramo da je primer organizacije ministarstva u Nemačkoj (Ministarstvo transporta, građevine i urbanog razvoja) potrebno primeniti u Republici Srbiji.

Transportu je neophodno dati veći značaj, kao privrednoj grani koja ima izuzetno veliki uticaj na razvoj privrede i povezivanju sa drugim tržištima

Potkategorije