Srbijatransport

Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja. uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. „Srbijatransport“ je uvek bio stabilan i stručan partner - kako vlasti, tako i privrednih subjekata u drumskom saobraćaju i gravitirajućim delatnostima. U tom smislu, Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo je i jeste institucija koja ima izuzetno značajnu ulogu u privrednoj delatnosti drumskog saobraćaja Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

Srbijatransport je kao reprezentativno udruženje drumskog putničkog saobraćaja predstavnik privrede u borbi za uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator i nosilac borbe protiv sive ekonomije i nelojalne konkurencije uz uspostavljanje konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Prevoz putnika u javnom drumskom saobraćaju: Gradski i prigradski saobraćaj, unutrašnji međumesni saobraćaj, međunarodni linijski prevoz putnika , vanlinijski prevoz putnika, ugovoreni prevoz i poseban prevoz putnika.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT ima stručni tim za Logistiku čija je glavna oblast poslovanja organizacija transporta tereta  u medjunarodnom i unutrašnjem saobraćaju . Trudimo se da opravdamo našu poslovnu devizu „ Logistika u interesu privrede „ Odlike našeg poslovanja na kojima insistiramo su preciznost, brzina, povoljne cene.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Predmet: Zahtev za hitno preduzimanje mera koje će doprineti održivom poslovanju privrednih subjekata koji obavljaju prevoz putnika u drumskom saobraćaju.

Dopis možete preuzeti u prilogu.

Dopis kabinetu ministra saobraćaja

Predmet: Zahtev za sastanak Ministarstvu finansija i privrede. Ministar Mlađan Dinkić.

Zahtev možete preuzeti u prilogu.

Preuzmite pdf

 

Predmet : Inicijativa za izradu novog Nacrta Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju 

Poštovani gospodine Mrkonjiću, čestitamo Vam na imenovanju na mesto Ministra saobraćaja. Izražavamo izuzetno zadovoljstvo što postoji Ministarstvo saobraćaja. Podsećamo da je upravo Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo najveći zagovornik postojanja Ministarstva saobraćaja, kao bitnog preduslova za uređenje poslovnog ambijenta u kome posluju prevoznici.

Smatramo da je poslovni ambijent u kome privredni subjekti obavljaju delatnost prevoza putnika u drumskom saobraćaju neregularan. Opšte je mišljenje da je neophodno hitno doneti novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

U tom smislu pokrećemo inicijativu da se sprovede procedura izrade novog Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

Kao osnov za izradu novog zakona bi poslužio postoječi zakon, nacrt zakona koje je predložilo Ministarstvo 2011 godine ipostojeći predlozi prevoznika. Predlažemo da formirate radnu grupu za izradu novog Nacrta zakona prevozu putnika u drumskom saobraćaju gde bi pored prestavnika ministarstava uzeli učešće bar tri prestavnika saobraćajne privrede na predlog Privredne Komore Srbije, Poslovnog udruženja „Srbijatransport“ i Poslovnog udruženja „Panontransport“.

Novi nacrt zakona bi mogao da bude urađen u veoma kratkom vremenskom periodu s obzirom na vrlo detaljan i već pripremljen materijal.

Novim zakonom potrebno jepredvideti formiranje stručnog tela za koordinaciju i unapređenje drumskog transporta koji bi se sastajao bar jedan put mesečno i sagledavao probleme, definisao straratgije i principe, ali svakako, značajno poboljšao komunikaciju između privrede i institucija, uz značajnu ulogu u eliminisanju sive ekonomije i stvaranju regularnog privrednog i konkurentnog poslovnog ambijenta u drumskom saobraćaju.

Neophodno je da novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju:

  • Jasno i precizno definisati pojmove i imati u vidu druge zakone (ZOBS, Zakon o komunalnim delatnostima...)

  • Zakon mora biti imperativna norma i ne može ostavljati dileme da li neko može ili hoće. Sam predloženi Nacrt Zakona iz 2011.godine ima dosta članova koji ostavljaju mogućnosti za samovilju i ostavlja prostor za korupciju.

  • Potrebno je preciznije definisati rad prevoznika u funkciji kvalitetnog regulisanja tržišta, eliminisanja raznih uočenih zloupotreba i narušavanja konkurentnosti (zbog odlaska firmi u stečaj, novih poslovnih okolnosti i sl.)

  • Neophodno iznaći pravni okvir za sankcionisanje nezakonitog i nelegalanog rada fizičkih lica iposlovnih subjekata koji nezakonito obavljaju javni drumski putnički saobraćaj. Omogućiti da se javnim prevozom u drumskom putničkom saobraćaju mogu se baviti isključivo privredni subjekti kao pravna lica koja imaju licencu.

  • Zakonom obuhvatiti nezakonit rad fizičkih lica u cilju suzbijanja sive ekonomijei zloupotreba u poslovanju.

  • Inspekcijski nadzor definisati preciznije i obezbediti koordinaciju inspekcijskog nadzora na republičkom i nivoulokalne zajednice.Rad inspekcijskih organa je potrebno podići na viši nivo, obezbediti da se zakonski propisi primenjuju u potpunosti.

  1. Rad inspekcijskih organa je neophodno objediniti u delovanju, republičke i lokalne inspekcije, posebno kad je drumski saobraćaj u pitanju. Potrebno je da se obezbedi model efikasnije subkordinacije i veće operativnosti rada inspekcijskih organa i njihovo sinhronizovano delovanje u skladu sa zakonom. Svi inspektori na lokalnom nivou koji ispunjavaju uslove republičkih saobraćajnih inspektora (stručnu spremu, radno iskustvo, ...) imaju ista prava i ovlašćenja.

  2. Insistirati da na podnete prijave i inicijative nadležni državni organi odgovore u zakonskom roku shodno Zakonu o državnoj upravi. Podnešene prijave, zahteve i inicijative sa odgovorima obavezno objavljivati na sajtu nadležnog Ministarstva.

  3. Zahtevati obavezno reagovanje od strane nadležnih inspekcijskih organa na javno reklamiranje nelegalnog prevoza (internet, plakati, flajeri...) i takva dokumentacija mora biti osnov za postupanje inspekcijskih organa.

  4. Na graničnim prelazima vozila koja imaju više od 5 sedišta evidentirati na poseban način svaki prelazak državne granice, broj preveženih putnika i identifikovati ih. Uključiti granične službe tj. podatke iz graničnih kompjuterskih sistema u kontroli nelegalnog linijskog međunarodnog prevoza putnika, po prijavama zainteresovanih-oštećenih prevoznika i graničnim evidencijama dati novu pravnu snagu.

  • Karakteristike i vrste javnog prevoza definisati posebnim pravilnikom koji bi uzimao u obzir Zakon o komunalnim delatnostima i komunalnu funkciju saobraćaja u međumesnom saobraćaju i karaktera linijskog prevoza prema njihovoj funkciji. Uzeti u obzir Opšte uslove prevoza.

  • Predvideti transparentnost u javnom prevozu putnika i obaveze objavljivanj podataka na sajtu: podataka o prevozniku, elemenata licenci, redova vožnje, pregled vozila, licencirane vozače i ovlašćena lica, promene nastale kod prevoznika, i ostale podatke od značaja za javni liniski saobraćaj.

  • Predvideti blagovremeno oglašavanje na sajtu zvanično podnetih prijava, izrečenih kazni i preduzetih meraod strane inspekcijskih organa.

  • Vozila uzeta u zakup mogu raditi samo za zakupca u domaćem javnom saobraćaju. Međunarodni saobraćaj se može obavljati samo sa vozilima u vlasništvu prevoznika. Spisak vozila sa karakteristikama za svakog prevoznika mora biti javan i objavljen na sajtu.

  • Uvesti licence za prevoznike koje će važiti 5 godina. Finansijska sposobnost prevoznika za posedoavnje licence mora biti stalna i proverljiva, da se obezbedi kontinuitet provere ispunjenosti uslova za posedovanje licence.

  • Smanjiti nepotrebnu administraciju i nepotrebne procedure, obaveze oglašavanja i izdavanja izvoda iz licenci kao i drugih dokumenata koji su u funkciji naplate takse.

  • Izdati rešenje za obavljanje redova vožnje u domaćem i međunarodnom saobraćaju na 5 godina.

  • Usaglašavanje redova vožnje vršiti svake godine i uvesti dvostepenost u usaglašavanju koje će sprovoditi različite komisije a kojeće na godinu dana imenovati Privredna Komora Srbije u prvom stepenu i Ministarstvo u drugom. U komisijama većinu članova moraju činiti predstavnici prevoznika a komisije moraju postupati po jasno definisanim procedurama.

  • Predvideti ukidanje prenosa linija kooperativnim ugovorima, pa je neophodno definisati nosioca linije. Kada prevoznik –nosilac linije prestane da održava red vožnje (odustaje) predvideti da se odmah sprovede procedura javnog tendera ne čekajući novi registracioni period (novi prevoznik tako plaća ministarstvu pravo za dobijanje rešenja za obavljanje reda vožnje).

  • Cene prevoza je potrebno urediti i stvoriti uslove regularnog finansijskog poslovanja svih prevoznika pod istim uslovima i opšte prihvatljivim principima.

  • Predvideti obavezu prevoznika da u radnom odnosu ima najmanje onoliko vozača koliko ima invetarskih vozila sa kojima obavlja delatnost.

  • Regulisati rad Autobuskih stanica i usaglasiti sa odlukama Ustavnog Suda Srbije. Usaglasiti obaveze autobuskih stanica i prevoznika a nepohodno je predvideti Pravilnik o radu autobuskih stanica koji propisuje ministar.

  • Bliže i preciznije regulisati rad TAXI prevoznika na nivou lokalnih samoupravai principe funkcionisanja i rada.

  • Kaznena politika mora biti usaglašena sa realnošću i u funkciji regulisanja tržišnog poslovanja u sadašnjem Zakonu i postojećem Nacrtu ima puno nelogičnosti i neprimenjivih odredbi. 

Donošenje novog Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju je jedan od značajnih preduslova za regulisanje tržišnog ambijenta, eliminisanje sive ekonomije, zloupotreba i korupcije.

U saradnji sa poreskom upravom i predstavnicima Ministarstva finansija potrebno je urediti kontrolu finansijskih tokova, evidenciju prihoda, evidenciju karata i tokova dokumentacije. Kvalitetnija kontrola rada i finansijskog poslovanja privrednih subjekata drumskog saobraćaja je neophodna kako bi se eliminisale zloupotrebe u poslovanju i utaja poreza.

U potpunosti podržavamo inicijativu Privredne Komore Beograda i njihov predlog Nacrta Zakona o zabrani obavljenja neregistrovane delatnosti.Nacrt Zakona o zabrani obavljanja neregistrovane delatnosti Vam dostavljam u prilogu.

U prilogu Vam dostavljami Zaključke sa sastanka Izvršnog odbora i Poslovnog odbora za drumski prutnički saobraćaj Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ koji održan u utorak 15.05.2012 godine u Beogradu.

Poštovani gospodine Ministre, očekujemo da imate razumevanja za našu inicijativu i da je potrebno održati zajednički sastanak sa predstavnicima prevoznika u drumskom putničkom saobraćaju, kako bi se dogovorili i usaglasilio prioritetnim aktivnostima u narednom periodu.

Uz želju za uspešnu i kvalitetnu saradnju srdačno Vas pozdravljam i očekujem Vaš poziv.

Preuzmite pdf

Predmet: Inicijativu i poziv za uređenje poslovnog ambijenta u drumskom putničkom saobraćaju u Republici Srbiji

Poštovani,

gospodine Dinkiću, čestitamo Vam na imenovanju na mesto Ministra finansija i privrede. Očekujemo da Vaša stručnost i energija budu od opšte koristi za privredu u Republici Srbiji.Pozivam Vas da razmotrite mogućnost organizovanja hitnog sastanka na kome bi smo razmotrili veoma važnu problematiku drumskog putničkog saobraćaja a kako bi smo sagledali činjenice i argumente i iznašli najkvalitetnije rešenje u opštem interesu.

Smatramo da je poslovni ambijent u kome privredni subjekti obavljaju delatnost prevoza putnika u drumskom saobraćaju neregularan. Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo najveći zagovornik potrebe postojanja Ministarstva saobraćaja, kao bitnog preduslova za uređenje poslovnog ambijenta u kome posluju prevoznici. Neophodno hitno doneti adekvatnu zakonsku regulativu i novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

Očekujem Vašu podršku saobraćajnoj delatnosti uopšte i Poslovnom udruženju drumskog saobraćaja “Srbijatransport”, kao i delovanje u svakom smislu kako bi smo uspeli da u što kraćem vremenskom periodu iznađemo kvalitetna rešenja u smislu eliminisanja sive ekonomije i zaštite legalne saobraćajne delatnosti koja puni državnu kasu.

Poslovno udruženje je u proteklnom periodu imala intenzivnu i kontinuiranu aktivnost koja se pre svega ogleda na stručnom i odgovornom zastupanju interesa privrednih subjekata drumskog saobraćaja, uvažavanju institucija, uticaj na uređenje tržišnog i poslovnog ambijenta, podizanja konkurentnosti, delovanju u cilju eliminisanja sive ekonomije, kao najvećeg problema drumskog saobraćaja u Republici Srbiji, iznalaženja mogućnosti olakšica za rad prevoznika uz objedinjavanje ciljeva, udruživanje i zajedničko delovanje.

Transportni privrednici posluju u uslovima ekonomske krize uz značajno povećanje cene goriva. Od marta 2010. do danas, gorivo je poskupelo više od 60%. Rast kursa evra i troškova života dodatno opterećuju poslovanje. Značajan je pad privredne aktivnosti što za posledicu ima smanjenje broja putnika i finansijske sposobnosti korisnika prevoza. Prevoznici moraju da se bore za svaki dan i za preživljavanje. Nadamo se da cene goriva neće eskalirati, s obzirom na mogućnost rata u zalivu između Izraela i Irana.

Siva ekonomija, nezakonito poslovanje u saobraćaju, selektivna primena zakona, korupcija i nelegalni prevoznici u javnom linijskom saobraćaju predstavljaju ogroman problem. Odnosno, nedovoljno dobro regulisana zakonska procedura i nedovoljan rad nadležnih državnih organa ostavlja prostor za nelegalno poslovanje koje nanosi ogromnu štetu legalnim organizovanim prevoznicima, državnom bužetu ali i putnicima.

Već duži period na sastancima Privredne komore Srbije, Privredne komore Beograda, Poslovnog udruženja „Srbijatransport“ i Poslovnog udruženja „Panontransport“ isticani su i argumentovani problemi drumskog saobraćaja, predlagana rešenja problema sive ekonomije, ukazivano na selektivnu primenu zakona i nezakonitog rada a u cilju uređenja poslovnog ambijenta u kome deluju prevoznici drumskog putničkog saobraćaja. Zajednički smo organizovali i plenum prevoznika u martu 2011. godine, doneli zaključke, dostavili ih na sve odrese koje smo smatrali za kompetentne, dostavili i Predsedniku Vlade, ali nismo bili dobili nikakav odgovor.

Na trištu transparentno posluju prevoznici koji rade u zoni sive ekonomije, promovišu se, reklamiraju se i nesmetano nelegalno obavljaju delatnost prevoza putnika uz značajno manje troškove i obaveze. Time je njihova usluga jeftinija ali su im troškovi poslovanja i obaveze značajno manje od legalnih prevoznika. Time gubi i država a legalnim prevoznicima se značajno umanjuje profit

Pravilostruke je, da rentabilno poslovanje jeste sve ono što donosi prihod u iznosu od cene jednog litra nafte po pređenom kilometru, što bi danas iznosilo preko 1,20 eura po km. Danas se u Srbiji cena kilometra u linijskom saobraćaju kreće najviše između 0,85 i 0,95 eura po km. Učešće troškova goriva po svim stručnim analizama treba da iznosi maksimum do 33% od prihoda. Danas trošak goriva u Srbiji uz potrošnju autobusa od 30 do 40 litara na 100 km iznosi 40 do 50 euro centi po km, pa je učešće troškova goriva i preko 40%. Neophodno je doneti takve mere koje će umanjiti troškove dizel goriva za najmanje 20% u strukturi svih troškova saobračajnih firmi.

Akciza na dizel i euro dizel je u ovom trenutku jedan od instrumenata kojim je moguće olakšati položaj prevoznika. Pokrenuta je inicijativa za preduzimanje hitne, vanredne mere, ograničenog trajanja, koja se odnosi na smanjenje ili ukidanje akciza za dizel i eurodizel gorivo, odnosno refakcije dela akciza, za prevoznike u javnom linijskom saobraćaju.

Apelujemo, radi uštede sredstava iz budžeta, dase preporuči ili da obavežu korisnici buđetskih sredstava (javna preduzeća, vojska, škole, policija...), da se nadoknada za putne troškove za zaposlene ne isplaćuje gotovinski, već da se putni troškovi nadoknađuju isključivo plaćanjem preko računa (mesečnih karata) prevoznicima u javnom prevozu. Ovakvim poslovanjem se vrši dodatni povraćaj PDV-a u buđet Republike Srbije.

Očekujem da nas pozovete u što je moguće kraćem vremenskom periodu, kako bi smo sa Vama i Vašim saradnicima, iznašli modele rešavanja nagomilanih i krajnje ozbiljnih problema koje imaju preduzeća koja zapošljavaju preko 24.000 zaposlenih sa niskim primanjima i svoju delatnost obavljaju sa preko 5.600 autobusa uz godišnje pređenih preko 400 miliona kilometara i sa potrošnjom od prekon 126.000 tona eurodizel goriva godišnje. Ukupan trošak za gorivo jeste preko 150 miliona eura a za akcize se izdvaja 37 dinara po litu euro dizela i PDV od 18% na ukupnu cenu.

Očekivano povećanje akciza za gorivo i stope PDV-a na usluge može imati dramatične posledice u delatnosti prevoza putnika u drumskom saobraćaju. Javni linijski saobraćaj se obavlja svakodnevno i tako uvećani troškovi poslovanja su kontinualni. Pojedinci koji posluju u sivoj zoni tako bi dobili još bolji konfor za svoj rad. Neophodno je da drumski prevoz putnika ima poseban tretman kada se budu donosile nove mere vlade, da se preduzmu konkretne mere na eliminisanju sive ekonomije i da se uvede refakcija za povraćaj dela akciza za javni linijski saobraćaj u gradskom i međumesnom putničkom saobraćaju.

Prevoznici koji legalno posluju i udruženi su u Poslovno udruženje drumskog saobraćaja “Srbijatransport”, insistiraju na merama državnih organa i kvalitetnom definisanju zakonskih okvira.Neophodno je urediti kontrolu finansijskih tokova, evidenciju prihoda, evidenciju karata i tokova dokumentacije. Kvalitetnija kontrola rada i finansijskog poslovanja privrednih subjekata drumskog saobraćaja je neophodna kako bi se eliminisale zloupotrebe u poslovanju i utaja poreza.

U potpunosti podržavamo inicijativu Privredne Komore Beograda i njihov predlog Nacrta Zakona o zabrani obavljenja neregistrovane delatnosti.Nacrt Zakona o zabrani obavljanja neregistrovane delatnosti Vam dostavljam u prilogu.

Poštovani gospodine Ministre, očekujemo da imate razumevanja za našu inicijativu i da je potrebno održati zajednički sastanak sa predstavnicima prevoznika u drumskom putničkom saobraćaju, kako bi se dogovorili i usaglasili o prioritetnim aktivnostimaod opšteg interesa u narednom periodu.

Uz želju za uspešnu i kvalitetnu saradnju srdačno Vas pozdravljam i očekujem Vaš poziv.

Preuzmite pdf

Potkategorije