Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Železnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT okuplja poslodavce u sektoru železničkog transporta kao važne učesnike razvoja i bolje organizacije železničkog transporta. Železnica je velika razvojna šansa Republike Srbije gde je potrebna izgradnje infrastrukture, ali je funkcionalna organizacija i izgradnja logističkih terminala od presudne važnosti za privredu. Glas železničkih prevoznika i učesnika na tržištu je presudno važan za razvoj konkurentnosti srpske privrede. Zato smo organizovani da se naš glas bolje čuje. KVALITET JE NAŠ PRIORITET
Železnički saobraćaj

Predmet: Zahtev za hitno preduzimanje mera koje će doprineti održivom poslovanju privrednih subjekata koji obavljaju prevoz putnika u drumskom saobraćaju.

Dopis možete preuzeti u prilogu.

Dopis kabinetu ministra saobraćaja

Predmet: Zahtev za sastanak Ministarstvu finansija i privrede. Ministar Mlađan Dinkić.

Zahtev možete preuzeti u prilogu.

Preuzmite pdf

 

Predmet : Inicijativa za izradu novog Nacrta Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju 

Poštovani gospodine Mrkonjiću, čestitamo Vam na imenovanju na mesto Ministra saobraćaja. Izražavamo izuzetno zadovoljstvo što postoji Ministarstvo saobraćaja. Podsećamo da je upravo Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo najveći zagovornik postojanja Ministarstva saobraćaja, kao bitnog preduslova za uređenje poslovnog ambijenta u kome posluju prevoznici.

Smatramo da je poslovni ambijent u kome privredni subjekti obavljaju delatnost prevoza putnika u drumskom saobraćaju neregularan. Opšte je mišljenje da je neophodno hitno doneti novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

U tom smislu pokrećemo inicijativu da se sprovede procedura izrade novog Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

Kao osnov za izradu novog zakona bi poslužio postoječi zakon, nacrt zakona koje je predložilo Ministarstvo 2011 godine ipostojeći predlozi prevoznika. Predlažemo da formirate radnu grupu za izradu novog Nacrta zakona prevozu putnika u drumskom saobraćaju gde bi pored prestavnika ministarstava uzeli učešće bar tri prestavnika saobraćajne privrede na predlog Privredne Komore Srbije, Poslovnog udruženja „Srbijatransport“ i Poslovnog udruženja „Panontransport“.

Novi nacrt zakona bi mogao da bude urađen u veoma kratkom vremenskom periodu s obzirom na vrlo detaljan i već pripremljen materijal.

Novim zakonom potrebno jepredvideti formiranje stručnog tela za koordinaciju i unapređenje drumskog transporta koji bi se sastajao bar jedan put mesečno i sagledavao probleme, definisao straratgije i principe, ali svakako, značajno poboljšao komunikaciju između privrede i institucija, uz značajnu ulogu u eliminisanju sive ekonomije i stvaranju regularnog privrednog i konkurentnog poslovnog ambijenta u drumskom saobraćaju.

Neophodno je da novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju:

  • Jasno i precizno definisati pojmove i imati u vidu druge zakone (ZOBS, Zakon o komunalnim delatnostima...)

  • Zakon mora biti imperativna norma i ne može ostavljati dileme da li neko može ili hoće. Sam predloženi Nacrt Zakona iz 2011.godine ima dosta članova koji ostavljaju mogućnosti za samovilju i ostavlja prostor za korupciju.

  • Potrebno je preciznije definisati rad prevoznika u funkciji kvalitetnog regulisanja tržišta, eliminisanja raznih uočenih zloupotreba i narušavanja konkurentnosti (zbog odlaska firmi u stečaj, novih poslovnih okolnosti i sl.)

  • Neophodno iznaći pravni okvir za sankcionisanje nezakonitog i nelegalanog rada fizičkih lica iposlovnih subjekata koji nezakonito obavljaju javni drumski putnički saobraćaj. Omogućiti da se javnim prevozom u drumskom putničkom saobraćaju mogu se baviti isključivo privredni subjekti kao pravna lica koja imaju licencu.

  • Zakonom obuhvatiti nezakonit rad fizičkih lica u cilju suzbijanja sive ekonomijei zloupotreba u poslovanju.

  • Inspekcijski nadzor definisati preciznije i obezbediti koordinaciju inspekcijskog nadzora na republičkom i nivoulokalne zajednice.Rad inspekcijskih organa je potrebno podići na viši nivo, obezbediti da se zakonski propisi primenjuju u potpunosti.

  1. Rad inspekcijskih organa je neophodno objediniti u delovanju, republičke i lokalne inspekcije, posebno kad je drumski saobraćaj u pitanju. Potrebno je da se obezbedi model efikasnije subkordinacije i veće operativnosti rada inspekcijskih organa i njihovo sinhronizovano delovanje u skladu sa zakonom. Svi inspektori na lokalnom nivou koji ispunjavaju uslove republičkih saobraćajnih inspektora (stručnu spremu, radno iskustvo, ...) imaju ista prava i ovlašćenja.

  2. Insistirati da na podnete prijave i inicijative nadležni državni organi odgovore u zakonskom roku shodno Zakonu o državnoj upravi. Podnešene prijave, zahteve i inicijative sa odgovorima obavezno objavljivati na sajtu nadležnog Ministarstva.

  3. Zahtevati obavezno reagovanje od strane nadležnih inspekcijskih organa na javno reklamiranje nelegalnog prevoza (internet, plakati, flajeri...) i takva dokumentacija mora biti osnov za postupanje inspekcijskih organa.

  4. Na graničnim prelazima vozila koja imaju više od 5 sedišta evidentirati na poseban način svaki prelazak državne granice, broj preveženih putnika i identifikovati ih. Uključiti granične službe tj. podatke iz graničnih kompjuterskih sistema u kontroli nelegalnog linijskog međunarodnog prevoza putnika, po prijavama zainteresovanih-oštećenih prevoznika i graničnim evidencijama dati novu pravnu snagu.

  • Karakteristike i vrste javnog prevoza definisati posebnim pravilnikom koji bi uzimao u obzir Zakon o komunalnim delatnostima i komunalnu funkciju saobraćaja u međumesnom saobraćaju i karaktera linijskog prevoza prema njihovoj funkciji. Uzeti u obzir Opšte uslove prevoza.

  • Predvideti transparentnost u javnom prevozu putnika i obaveze objavljivanj podataka na sajtu: podataka o prevozniku, elemenata licenci, redova vožnje, pregled vozila, licencirane vozače i ovlašćena lica, promene nastale kod prevoznika, i ostale podatke od značaja za javni liniski saobraćaj.

  • Predvideti blagovremeno oglašavanje na sajtu zvanično podnetih prijava, izrečenih kazni i preduzetih meraod strane inspekcijskih organa.

  • Vozila uzeta u zakup mogu raditi samo za zakupca u domaćem javnom saobraćaju. Međunarodni saobraćaj se može obavljati samo sa vozilima u vlasništvu prevoznika. Spisak vozila sa karakteristikama za svakog prevoznika mora biti javan i objavljen na sajtu.

  • Uvesti licence za prevoznike koje će važiti 5 godina. Finansijska sposobnost prevoznika za posedoavnje licence mora biti stalna i proverljiva, da se obezbedi kontinuitet provere ispunjenosti uslova za posedovanje licence.

  • Smanjiti nepotrebnu administraciju i nepotrebne procedure, obaveze oglašavanja i izdavanja izvoda iz licenci kao i drugih dokumenata koji su u funkciji naplate takse.

  • Izdati rešenje za obavljanje redova vožnje u domaćem i međunarodnom saobraćaju na 5 godina.

  • Usaglašavanje redova vožnje vršiti svake godine i uvesti dvostepenost u usaglašavanju koje će sprovoditi različite komisije a kojeće na godinu dana imenovati Privredna Komora Srbije u prvom stepenu i Ministarstvo u drugom. U komisijama većinu članova moraju činiti predstavnici prevoznika a komisije moraju postupati po jasno definisanim procedurama.

  • Predvideti ukidanje prenosa linija kooperativnim ugovorima, pa je neophodno definisati nosioca linije. Kada prevoznik –nosilac linije prestane da održava red vožnje (odustaje) predvideti da se odmah sprovede procedura javnog tendera ne čekajući novi registracioni period (novi prevoznik tako plaća ministarstvu pravo za dobijanje rešenja za obavljanje reda vožnje).

  • Cene prevoza je potrebno urediti i stvoriti uslove regularnog finansijskog poslovanja svih prevoznika pod istim uslovima i opšte prihvatljivim principima.

  • Predvideti obavezu prevoznika da u radnom odnosu ima najmanje onoliko vozača koliko ima invetarskih vozila sa kojima obavlja delatnost.

  • Regulisati rad Autobuskih stanica i usaglasiti sa odlukama Ustavnog Suda Srbije. Usaglasiti obaveze autobuskih stanica i prevoznika a nepohodno je predvideti Pravilnik o radu autobuskih stanica koji propisuje ministar.

  • Bliže i preciznije regulisati rad TAXI prevoznika na nivou lokalnih samoupravai principe funkcionisanja i rada.

  • Kaznena politika mora biti usaglašena sa realnošću i u funkciji regulisanja tržišnog poslovanja u sadašnjem Zakonu i postojećem Nacrtu ima puno nelogičnosti i neprimenjivih odredbi. 

Donošenje novog Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju je jedan od značajnih preduslova za regulisanje tržišnog ambijenta, eliminisanje sive ekonomije, zloupotreba i korupcije.

U saradnji sa poreskom upravom i predstavnicima Ministarstva finansija potrebno je urediti kontrolu finansijskih tokova, evidenciju prihoda, evidenciju karata i tokova dokumentacije. Kvalitetnija kontrola rada i finansijskog poslovanja privrednih subjekata drumskog saobraćaja je neophodna kako bi se eliminisale zloupotrebe u poslovanju i utaja poreza.

U potpunosti podržavamo inicijativu Privredne Komore Beograda i njihov predlog Nacrta Zakona o zabrani obavljenja neregistrovane delatnosti.Nacrt Zakona o zabrani obavljanja neregistrovane delatnosti Vam dostavljam u prilogu.

U prilogu Vam dostavljami Zaključke sa sastanka Izvršnog odbora i Poslovnog odbora za drumski prutnički saobraćaj Poslovnog udruženja drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ koji održan u utorak 15.05.2012 godine u Beogradu.

Poštovani gospodine Ministre, očekujemo da imate razumevanja za našu inicijativu i da je potrebno održati zajednički sastanak sa predstavnicima prevoznika u drumskom putničkom saobraćaju, kako bi se dogovorili i usaglasilio prioritetnim aktivnostima u narednom periodu.

Uz želju za uspešnu i kvalitetnu saradnju srdačno Vas pozdravljam i očekujem Vaš poziv.

Preuzmite pdf

Potkategorije