Srbijatransport

Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja. uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. „Srbijatransport“ je uvek bio stabilan i stručan partner - kako vlasti, tako i privrednih subjekata u drumskom saobraćaju i gravitirajućim delatnostima. U tom smislu, Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo je i jeste institucija koja ima izuzetno značajnu ulogu u privrednoj delatnosti drumskog saobraćaja Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

Srbijatransport je kao reprezentativno udruženje drumskog putničkog saobraćaja predstavnik privrede u borbi za uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator i nosilac borbe protiv sive ekonomije i nelojalne konkurencije uz uspostavljanje konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Prevoz putnika u javnom drumskom saobraćaju: Gradski i prigradski saobraćaj, unutrašnji međumesni saobraćaj, međunarodni linijski prevoz putnika , vanlinijski prevoz putnika, ugovoreni prevoz i poseban prevoz putnika.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT ima stručni tim za Logistiku čija je glavna oblast poslovanja organizacija transporta tereta  u medjunarodnom i unutrašnjem saobraćaju . Trudimo se da opravdamo našu poslovnu devizu „ Logistika u interesu privrede „ Odlike našeg poslovanja na kojima insistiramo su preciznost, brzina, povoljne cene.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

У прилогу је забележба са одржаног састанка. На састанку је било речи о питању повећаних отпора на деоници пруге Нови Сад–Сомбор, проблема са пругама у БЖЧ, односно оспособљавање  скретнице на распутници К, како би се саобраћај могао нормално организовати на делу пруге између распутнице Б и распутнице К , као и о проблематици везаној за  интегритет комисија за ислеђење несрећа и незгода на ИЖС.

Указано је да су врло чести случајеви да чланови иследних комисија представника инфраструктуре, приликом комисијског ислеђења несрећа и незгода,  поред  очигледних чињеница лошег техничког стања колосека или пруга то игноришу. Разговарало се и о могућем убрзању исплата штета превозницима по испостављеним захтевима у случајевима када је до штета дошло услед одговорности Инфрасруктуре железница Србије.

Упутили смо допис помоћнику министра просвете у вези  проблем школовања тренутно дефицитарних занимања, неопходних за нормално фунционисање и рад железничких превозника, а конкретно су тренутно дефицитарна занимања прегледачи кола и возовође.

Наш предлог стручног образовања критичних кадрова је да се у оквиру члана 2 Правилника о допунама Правилника о плану и програму наставе и учења општеобразовних предмета средњег стручног образовања у подручју рада Саобраћај дода могућност уписа ванредних полазника до краја школске 2026/2027.године чиме се ствара могућност преквалификације по старим програмима.

У прилогу је записник  са састанка представника Пословодног одбора железничких превозника Србијатранспорта и представника Министарства просвете. Тема састанка је била проблем школовања тренутно дефицитарних занимања, неопходних за нормално фунционисање и рад железничких превозника, а конкретно су тренутно дефицитарна занимања прегледачи кола и возовође.

Мишљење железничких превозника је да би било најбоље дозволити преквалификацију по старом програму у наредним годинама или да се од јуна уведе дипломски по новом програму.

Друга могућност је да представници железничких превозника  у сарадњи са директорима средњих стручних школа пробају да на тржишту пронађу ученике који су завршили по старом програму за занимања прегледачи кола и возовође, а трећа могућност је да железничкии превозници покушају преквалификацију ванредним школовањем са ЈПОА - јавно признатим организаторима активности

Упутили смо допис министру Горану Весићу и в.д. помоћнику министра саобраћаја, грађевине и инфраструктуреу вези проблема школовања тренутно дефицитарних занимања, неопходних за нормално фунционисање и рад железничких превозника.

Тренутно су прегледачи кола и возовође дефицитарна занимања. Неки од превозника су почели да обучавају запослене за оба занимања, тако што су радили доквалификације у стручним средњим школама, а затим су организовали њихово стручно оспособљавање То је препознато у Министарству просвете, науке и технолошког развоја и уведен је смер за техничара безбедности, тако да се више не школују возовође и прегледачи, већ занимање које обухвата оба радна места.

Одлукама да се укине школовање за занимања прегледачи кола и возовође, већ да се искључиво школују техничари безбедности онемогућено је железничким превозницима да раде преквалификације,  као што се до сада радило. То ће важити у наредне две године, јер ниједна школа не може, из процедуралних разлога, да изда диплому за техничара безбедности, док прва генерација не заврши школовање. Средњим стручним школама је такође укинуто и право да ванредно школују возовође и прегледаче као до сада, јер су укинути ти смерови. Ово онемогућава железничке превознике да добију  нове раднике у наредне две године!

Дирекцији за железнице смо упутили предлог Измена и допуна Саобраћајног правилника (Службени гласник РС 34/22 и 107/22) у циљу унапређења услова и технологије рада  железничких превозника у Републици Србији.

Пословодни одбор железничких превозника Србијатранспорта је кандидовао свог представника у радну групу за измену и допуну Саобраћајног правилника. У прилогу дописа достављени су предлози и инцијативе за измену Саобраћајног правилника (чланови 23, 65, 69, 75, 76, 77 , 94 и 180)

На састанку пословодног одбора су разматрани проблеми у Београдском железничком чвору,  проблем смањења броја колосека у железничкој станици Суботица,  проблеми растиња поред пруга и лошег одржавања инфраструктуре, проблем уведене макцималне масе воза од 1.200 тона по возу на прузи Ниш Димитровград.

Такође су анализиране иницијативе за укидање акциза за гориво за транспорт робе и путника железницом,  подршка по питању наших предлога за измену  Закона о безбедности и  изменa правилника,  цена струје ради обавештавања клијената и субвенције за превоз угља, као и проблем стручне радне снаге и проблем смањења броја запослених у сектору железнице.

Поново смо упутили молбу в.д. помоћнику министра саобраћаја, грађевине и инфраструктуре за организовање састанка са представницима Пословодног одбора железничких превозника Србијатранспорта, на коме је неопходно да се раматрају велики проблеми у сектору железничког робног транспорта.

Навели смо низ аргумената и конструктивних предлога представника железничких превозника Србијатранспорта.

Допис генералном директору Инфраструктуре железница Србије са молбом за увођење редовних оперативних састанака, на основу члана 12.1 Уговора о коришћењу јавне железничке инфраструктуре, односно да се устроје редовни недељни састанци представника Инфраструктуре железница Србије и представницима лиценцираних железничких превозника Србије.

На 8. састанку Пословодног одбора поново је истакнут захтев да се од   Дирекције за железнице  затражи повратна информација односно да нам доставе одговор добијен од Инфрасруктуре железница Србије по нашеј ранијој пријави неправилности у поступању.

Договорено је и да се понови допис Министарству грђевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и молба министру да одржи састанак са нашим представницима.

На 7. састанку Пословодног одбора разматрани су  правци даљег деловања Пословодног одбора.

Тренутно највеће проблеме са којима се сусрећу риватни превозници. Тренутно су највећи  проблеми на железничкој мрежи ИЖС на  прузи  Ниш – Димитровград и проблеми  у Београдском железничком чвору (нефункционалност распутница К и К1, немогућност вожње неправилним колосецима у железничкој станици Београд ранжирна и др.).

Детаљно је анализиран састанак који је одржан 15.06.2023. године у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, на коме су поред представника Пословодног одбора железничких превозника Србијатранспорта били присутни и представници Инфрасруктуре железница Србије.