- Detalji
- Datum kreiranja: 27 januar 2015
Kao što je najavljeno u ponoć, 25. januara 2015. godine uspešno je startovala primena NCTS sistema. Novi elektronski sistem funcioniše bez problema i do ovog trenutka na ovaj način obrađeno je oko 2.000 carinskih deklaracija. To znači da je sada u redovnom postupku, u tranzitu elektronska deklaracija obavezna i trajno zamenjuje upotrebu stare, papirne dokumentacije.
Sve carinske ispostave uključene su u sistem NCTS, u ovom trenutku ukupno 30 špedicija, dok je njih 70 dobilo odobrenje, što znači da je samo pitanje vremena kada će se uključiti u novi sistem.
Poučena iskustvom susednih zemalja koje su i same morale da počnu da primenjuju NCTS kao preduslov za priključenje EU, Uprava carina Srbije je preduzela sve mere kako bi sprečila eventualne gužve na granici.
Zaposleni i rukovodioci carinske službe aktivno dežuraju da bi se gužve sprečile a potencijalni problemi otklonili na licu mesta. Samo u 142 slučaja postupak je sproveden u starom sistemu (ISCS) jer je iz nekog razloga sistem elektronske razmene podataka bude nedostupan,
Uprava carina je tokom četiri meseca pilot faze projekta ponudila svaku vrstu podrške privredi za korišćenje NCTS: edukaciju za špedicije i transportere, besplatnu aplikaciju za mala i srednja preduzeća, kao i tzv.''Help desk'' servis koji je moguće kontaktirati za sva pitanja u vezi sa primenom novog sistema.
Realna su očekivanja da se uspešnom implementacijom NCTS poveća konkurentnost Koridora 10 u odnosu na ostale koridore u regionu, a samim tim ostvari i veći profit od tranzita kao važne privredne delatnosti.