Oko 45 odsto prevoznika je u "sivoj" zoni drumskog saobraćaja, zbog čega država godišnje gubi preko 50 miliona evra. Predsednik Privredne komore Srbije Miloš Bugarin pozvao je državu da se obračuna sa korupcijom i "sivom" ekonomijom u drumskom saobraćaju navodeći da zbog toga država gubi godišnje preko 50 miliona evra.
Oko 45 odsto prevoznika je u "sivoj" zoni, istakao je Bugarin u PKS na skupu posvećenom tom problemu.
Bugarin je rekao da se Komora tim povodom obratila Ministarstvu saobraćaja koje je odmah reagovalo i da su već preduzete odgovarajuće aktivnosti.
Država je započela odlučnu borbu protiv korupcije i ova oblast nije ništa manje značajna, zbog velikog broja ilegalnih prevoznika, istakao je Bugarin.
U oblasti drumskog transporta ima oko 26.000 zaposlenih i 6.000 vozila.
Neprikazivanje ukupnog prihoda, neobračunavanje i neplaćanje PDV-a, neprijavljivanje radnika i neplaćanje poreza i doprinosa na zarade dovodi u podređen položaj legalne prevoznike i direktno utiče na njihovu likvidnost.
Pomoćnik ministra saobraćaja Milorad Ilić naglasio je da niko od prevoznika neće biti izuzet od akcije suzbijanja "sive" ekonomije u oblasti drumskog saobraćaja.
Ilić je rekao da će svi biti kontrolisani i da i oni koji prijavljuju druge, takođe, moraju da rade u skladu sa zakonom. Akciju suzbijanja, prema njegovim rečima, vode Ministarstvo saobraćaja i MUP.
Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić je početkom decembra najavio, na sastanku sa predstavnicima PKS, žestoku borbu protiv sive ekonomije u drumskom saobraćaju.
Mrkonjić je predložio i da se formira zajednička komisija koja će ponuditi precizna rešenja i odrediti redosled poteza kako bi se nagomilani problemi u prvoj fazi značajno umanjili, a onda i uz direktno učešće Vlade Srbije potpuno neutralisali.
Ministar je predstavnike PKS podržao u nastojanju da se suzbiju nelegalni tokovi odvijanja saobraćaja, jer taj problem, kako je ocenio, "praktično akumulira u sebe i kompletan dijapazon sistemski nerešenih pojava koje su se odomaćile u ovoj oblasti".
Program borbe protiv nelegalnih prevoznika definisan je u sedam tačaka, a dogovoreno je i da se u gradovima u kojima su crne saobraćajne zone najizraženije pojača rad inspekcijskih organa, uz asistenciju pripadnika policije.
Kako je saopšteno iz Ministarstva, učesnici sastanka istakli su da ilegalni prevoz putnika direktno utiče na nelikvidnost i legalne prevoznike dovodi u neravnopravan ekonomski položaj.