Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Veliki prevoznici kao što su Lasta, JGSP Novi Sad, Arriva Litas, GSP Beograd, ne praktikuju da primaju starije vozače, penzionere i starije od 65 godina. Podaci govore da je prosečna starost profesionalnih vozača u Srbiji 54-55 godina, istakao je Ranko Božić iz Saveza samostalnih sindikata Srbije.

Ne možemo da diskriminišemo starije iskusnije vozače u odnosu na mlađe koji imaju brže refleske što je više stvar medicinske struke, ali u svakom slučaju imamo problem nedostatka vozača i ja se plašim da će on biti sve veći i sve izraženiji, dok plate koje su u Srbiji ne budu plate koje mogu da zadovolje ljude da oni ne moraju da idu u Hrvatsku, Sloveniju i dalje u zapadnu Evropu, istakao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

 

Goran Aleksić je gostujući u emisiji istakao:

Nedostatak profesionalnih vozača je ozbiljan problem i treba na vreme pristupiti rešavanju. Sektor javnog prevoza putnika je u 2020. godini je pretrpeo velike štete, kada je došla korona u martu mesecu, na 3 meseca je bila zabranjena delatnost iz bezbednosnih razloga kao jedna od mera vlade. Transportna i turistička privreda su najviše pogođene pandemijom i ograničenjima, a sada prevoznici rade smanjenim kapacitetom i prihodi prevoznika se procenjuju na nivo od 40% u odnosu na prihod sektora u prošloj godini, što je katastrofalno. Javni linijski prevoz putnika u Srbiji se obavlja na nivou od 40% do 50% registrovanih redova vožnje. Ozbiljni saobraćajni sistemi ne rade punim kapacitetom, te u ovom trenutku ima dovoljno vozača autobusa, ali kada se uspostavi regularan poslovni ambijent vozača neće biti dovoljno.

Mi moramo, kao država, krenuti u sistemsko i vrlo ozbiljno rešavanje problema kadrova u transportu i primeniti mere koje su neophodne da bi se posao prevazišao. Nadamo se da će po uspostavljanju nove vlade, resorno mistarstvo dobro saslušati predloge i zahteve privrede i iznaći rešenja kako bi se problemi u javnom prevozu putnika prevazišli. Problemu nedostatka vozača se mora pristupiti sistemski, timski, stručno, ozbiljno i dogovorno, jer problemi u drumskom transportu i nedostatak vozača su problem, ne za transportnu privredu i prevoznike, već za privredu uopšte i društvo u celini, korisnike usluga i bezbednost saobraćaja.

Niske zarade vozača su posledica neuređenog poslovnog ambijenta, većih trokova poslovanja prevoznika  i velikog obima sive ekonomije u saobraćaju. Problem je kompleksan a rešavanje mora biti hitno.