Srbijatransport

Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja. uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. „Srbijatransport“ je uvek bio stabilan i stručan partner - kako vlasti, tako i privrednih subjekata u drumskom saobraćaju i gravitirajućim delatnostima. U tom smislu, Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo je i jeste institucija koja ima izuzetno značajnu ulogu u privrednoj delatnosti drumskog saobraćaja Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

Srbijatransport je kao reprezentativno udruženje drumskog putničkog saobraćaja predstavnik privrede u borbi za uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator i nosilac borbe protiv sive ekonomije i nelojalne konkurencije uz uspostavljanje konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Prevoz putnika u javnom drumskom saobraćaju: Gradski i prigradski saobraćaj, unutrašnji međumesni saobraćaj, međunarodni linijski prevoz putnika , vanlinijski prevoz putnika, ugovoreni prevoz i poseban prevoz putnika.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT ima stručni tim za Logistiku čija je glavna oblast poslovanja organizacija transporta tereta  u medjunarodnom i unutrašnjem saobraćaju . Trudimo se da opravdamo našu poslovnu devizu „ Logistika u interesu privrede „ Odlike našeg poslovanja na kojima insistiramo su preciznost, brzina, povoljne cene.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Veliki prevoznici kao što su Lasta, JGSP Novi Sad, Arriva Litas, GSP Beograd, ne praktikuju da primaju starije vozače, penzionere i starije od 65 godina. Podaci govore da je prosečna starost profesionalnih vozača u Srbiji 54-55 godina, istakao je Ranko Božić iz Saveza samostalnih sindikata Srbije.

Ne možemo da diskriminišemo starije iskusnije vozače u odnosu na mlađe koji imaju brže refleske što je više stvar medicinske struke, ali u svakom slučaju imamo problem nedostatka vozača i ja se plašim da će on biti sve veći i sve izraženiji, dok plate koje su u Srbiji ne budu plate koje mogu da zadovolje ljude da oni ne moraju da idu u Hrvatsku, Sloveniju i dalje u zapadnu Evropu, istakao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

 

Goran Aleksić je gostujući u emisiji istakao:

Nedostatak profesionalnih vozača je ozbiljan problem i treba na vreme pristupiti rešavanju. Sektor javnog prevoza putnika je u 2020. godini je pretrpeo velike štete, kada je došla korona u martu mesecu, na 3 meseca je bila zabranjena delatnost iz bezbednosnih razloga kao jedna od mera vlade. Transportna i turistička privreda su najviše pogođene pandemijom i ograničenjima, a sada prevoznici rade smanjenim kapacitetom i prihodi prevoznika se procenjuju na nivo od 40% u odnosu na prihod sektora u prošloj godini, što je katastrofalno. Javni linijski prevoz putnika u Srbiji se obavlja na nivou od 40% do 50% registrovanih redova vožnje. Ozbiljni saobraćajni sistemi ne rade punim kapacitetom, te u ovom trenutku ima dovoljno vozača autobusa, ali kada se uspostavi regularan poslovni ambijent vozača neće biti dovoljno.

Mi moramo, kao država, krenuti u sistemsko i vrlo ozbiljno rešavanje problema kadrova u transportu i primeniti mere koje su neophodne da bi se posao prevazišao. Nadamo se da će po uspostavljanju nove vlade, resorno mistarstvo dobro saslušati predloge i zahteve privrede i iznaći rešenja kako bi se problemi u javnom prevozu putnika prevazišli. Problemu nedostatka vozača se mora pristupiti sistemski, timski, stručno, ozbiljno i dogovorno, jer problemi u drumskom transportu i nedostatak vozača su problem, ne za transportnu privredu i prevoznike, već za privredu uopšte i društvo u celini, korisnike usluga i bezbednost saobraćaja.

Niske zarade vozača su posledica neuređenog poslovnog ambijenta, većih trokova poslovanja prevoznika  i velikog obima sive ekonomije u saobraćaju. Problem je kompleksan a rešavanje mora biti hitno.