- Detalji
- Objavljeno 03 februar 2015
Uskoro bi na autoputevima u evropskoj uniji mogla da bude uvedena jedinstvena putarina, čime bi se uklonio sukob zbog novouvedenih putarina u Nemačkoj, objavljeno je nakon susreta evropske komesarke za saobraćaj Violete Bulc sa nemačkim ministrom saobraćaja Alexandrom Dobrindtom u Berlinu.
Komesarka Violeta Bulc boravila je u Berlinu kako bi sa nemačkom vladom i predstavnicima Bundestaga razmotrila pitanja u vezi sa planiranim uvođenjem putarina za nemačke autoputeve čemu se protive mnoge članice Europske unije.
Bulc je u zajedničkom izveštaju nakon susreta s Dobrintom naglasila kako je moguće rešenje problema koje će biti "prihvatljivo i iz evropske perspektive". Istovremeno je naglasila da će konačna odluka biti donesena tak kada nemačka vlada predstavi konačnu verziju zakona o naplati putarina. Dobrindt je nakon susreta naglasio da je nacrt zakona "u međuvremenu" potpuno u skladu sa pravilima EU.
Određene članice Evropske unije prebacuju Nemačkoj diskriminaciju stranih vozača, dok nemački zakon predviđa plaćanje vinjeta za autopoteve za sve vozače od 2016. Vlasnicima automobila registrovanih u Nemačkoj putarina bi bila kompenzovana smanjenjem poreza na motorna vozila, što u Briselu doživljavaju kao diskriminaciju vozača ostalih članica EU.
Predstavnici nemačke vlade imaju u planu da sa nacrtom zakona otputuju u Brisel početkom aprila kako bi sa Evropskom komisijom zatražilia zajedničko rešenje.
Komesarka Bulc je pre toga u razgovoru za dnevnik "Die Welt" iznela mogućnost uvođenja jedinstvene putarine za autoputeve na teritoriji Evropske unije.
Neke druge članice EU-a već naplaćuju putarine i time održavaju autoputeve, ali Komisija strahuje da nemački plan diskriminiše građane EU-akoji nisu Nemci.
Sistem bi bio dobrovoljan, što znači da bi zemlje članice odlučivale da li žele da se priključe ili ne, dodala je.
Sistem naplate putarina u EU bi se zasnivao na pređenim kilometrima, a ne na vremenu provedenom na putu, a sav prihod bi bio vraćen zemljama članicama, shodno korišćenju puteva, što bi bilo idealno za ulaganje u infrastrukturu, gvori Bulc i dodaje da Komisija upravo proučava razne nacionalne sisteme naplate kako bi proverila da li su oni u skladu s zakonima EU.