Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

         Uskoro bi na autoputevima u evropskoj uniji mogla da bude uvedena jedinstvena putarina, čime bi se uklonio sukob zbog novouvedenih putarina u Nemačkoj, objavljeno je nakon susreta evropske komesarke za saobraćaj Violete Bulc sa nemačkim ministrom saobraćaja Alexandrom Dobrindtom u Berlinu.

         Komesarka Violeta Bulc boravila je u Berlinu kako bi sa nemačkom vladom i predstavnicima Bundestaga razmotrila pitanja u vezi sa planiranim uvođenjem putarina za nemačke autoputeve čemu se protive mnoge članice Europske unije.

            Bulc je u zajedničkom izveštaju nakon susreta s Dobrintom naglasila kako je moguće rešenje problema koje će biti "prihvatljivo i iz evropske perspektive". Istovremeno je naglasila da će konačna odluka biti donesena tak kada nemačka vlada predstavi konačnu verziju zakona o naplati putarina. Dobrindt je nakon susreta naglasio da je nacrt zakona "u međuvremenu" potpuno u skladu sa pravilima EU.

         Određene članice Evropske unije prebacuju Nemačkoj diskriminaciju stranih vozača, dok nemački zakon predviđa plaćanje vinjeta za autopoteve za sve vozače od 2016. Vlasnicima automobila registrovanih u Nemačkoj putarina bi bila kompenzovana smanjenjem poreza na motorna vozila, što u Briselu doživljavaju kao diskriminaciju vozača ostalih članica EU.

          Predstavnici nemačke vlade imaju u planu da sa nacrtom zakona otputuju u Brisel početkom aprila kako bi sa Evropskom komisijom zatražilia zajedničko rešenje.

         Komesarka Bulc je pre toga u razgovoru za dnevnik "Die Welt" iznela mogućnost uvođenja jedinstvene putarine za autoputeve na teritoriji Evropske unije.

           Neke druge članice EU-a već naplaćuju putarine i time održavaju autoputeve, ali Komisija strahuje da nemački plan diskriminiše građane EU-akoji nisu Nemci.

        Sistem bi bio dobrovoljan, što znači da bi zemlje članice odlučivale da li žele da se priključe ili ne, dodala je.

     Sistem naplate putarina u EU bi se zasnivao na pređenim kilometrima, a ne na vremenu provedenom na putu, a sav prihod bi bio vraćen zemljama članicama, shodno korišćenju puteva, što bi bilo idealno za ulaganje u infrastrukturu, gvori Bulc i dodaje da Komisija upravo proučava razne nacionalne sisteme naplate kako bi proverila da li su oni u skladu s zakonima EU.