Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

        Zbog zastarelog sistema naplate putarine za teretna vozila Slovenija godišnje gubi između 80 i 100 miliona evra, što odgovara domaćim prevoznicima koji vrše pritisak da se dosadašnji sistem ne promeni, navodi ljubljanski dnevni list "Dnevnik".

          Putarina se za privatna vozila naplaćuje preko vinjeta, a vozači koji ih nemaju se oštro kažnjavaju, dok se teretnim vozilima putarina naplaćuje na stari način, preko naplatnih rampi. To određeni broj vozača zloupotrebljava, pa se koristeći neke puteve voze i besplatno.

         Slovenija ima ukupno 607 kilometara autoputeva, a teretna vozila mogu se voziti bez naplate putarina u dužini od čak 423 kilometra. U tu cifru spada kilometraža trasa na kojima nema naplatnih kućica i oni delovi autoputeva na kojima se naplatne one mogu izbeći silaskom na lokalne puteve.

          List navodi mišljenja stručnjaka koji kažu da je nedopustivo da država i osam godina nakon što je uvela vinjete ne rešava "rupu u sistemu", koja teretnim prevoznicima omogućava da se voze besplatno iako teretni saobraćaj zagađuje okolinu mnogo više nego privatna vozila, pa je država tako u velikom gubitku

          Kompanija DARS, koja upravlja putevima i naplatom putarina, kaže da ni modernizacija sadašnjeg rešenja, u vidu investicije vredne 60 miliona evra, neće rešiti postojeći problem, jer će naplata putarine po pređenom kilometru, o čemu razmišlja i EU, biti moguća tek uvođenjem tzv. elektronske naplate, što je stvar budućnosti. "Dnevnik" navodi da sadašnji sistem odgovara domaćim prevoznicima, ali i preduzeću koje održava sadašnji sistem naplate "ABC".

       Slovenija bi trebalo da se ugleda na susednu Austriju, koja ne dopušta besplatan teretni saobraćaj jer je on jak zagađivač, a ima jeftiniju putarinu za lična vozila nego Slovenija, navodi list.

          Predsednik udruženja slovenačkih prevoznika Andrej Klobasa ne misli da je sadašnje rešenje rezultat pritisaka i lobiranja već smatra da je dobro za prevoznike u unutrašnjem saobraćaju, jer se postavljanje novih naplatnih rampi samo zbog naplate putarina ne bi isplatilo ni u narednih 10 godina.