Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

             Komentarišući sve lošije stanje regionalnih i lokalnih puteva u FBiH i pitanje gde idu naknade koje se uplaćuju prilikom registracije vozila, iz Cesta d.d. Mostar izjavili su kako se prihodi ostvareni po osnovi naknada za puteve iz maloprodajne cene (MPC) goriva i naknada za korišćenje puteva pri registraciji motornih vozila raspoređuju po principu 40% za magistralne puteve (JP Ceste F BiH d.o.o. ), 35% za regionalne puteve (kantonalne ustanove ) i 25% za lokalne puteve i gradske ulice (nadležna opštinska/gradska tela ). 

             Finansiranje javnih puteva u BiH definisano je odredbama Zakona o cestama F BiH prema kome se ono vrši iz tri grupe prihoda: naknade za puteve iz maloprodajne cene goriva, naknade za korišćenje puteva pri registraciji motornih vozila, kroz kredite i donacije.

         Iz Cesta d.d. napominju kako je naknada iz MPC goriva kao indirektni porez, stavljena u isti nivo sa PDV-om, akcizama i carinom kod raspodele sredstava, dok je izuzetak je napravljen kod finansiranja autoputeva i brzih puteva. Oni poručuju kako se iz gore navedenog može zaključiti da oni nemaju nikakve koristi od naknada za puteve kroz registraciju vozila, već da ukupan prihod ostvaruju na tržištu. Još ističu da je to društvo specijalizovano za održavanje magistralnih i regionalnih puteva u F BiH. 

            Organizacija upravljanja javnim putevima u F BiH definisana je odredbama Zakona o cestama F BiH (Službene novine F BiH br. 12/10, 16/10 i 66/13), prema kojima se upravljanje poverava sledećim upraviteljima: JP Autoceste F BiH d.o.o. za autopteve i brze puteve, JP Ceste F BiH d.o.o. za magistralne puteve, javnim kantonalnim  ustanovama za regionalne puteve i opštinskim ili gradskim nadležnim organima za lokalne puteve i gradske ulice. 

Upravitelji su dužni do kraja tekuće godine donijeti godišnji plan i program održavanja i zaštite, kao i program rekonstrukcije, izgradnje i obnove javnih puteva za sledeću godinu.