Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Briljantan potez Rusije - Nova veza sa Kinom - prvi kamioni su stigli.

Do nedavno se smatralo nemogućim, projekat puta koji povezuje Kinu i Rusiju postao je činjenica. 18. maja prvi konvoj kamiona i autobusa, u pravcu Rusije, krenuo je iz kineskog grada Dalian.

 

Nova konekcija može ozbiljno promijeniti lice drumskog saobraćaja na celom Evroazijskom kontinentu. Konvoj od šest kamiona i dva autobusa krenuo je na novu rutu Dalian-Novosibirsk. Staza prolazi duž granice sa Mongolijom i Kazahstanom kroz Yingkou, Manzhouli (Kina), Zabajkalsk, Chita, Ulan-Ude, Irkutsk, Krasnoiarsk, Kemerovo (Rusija). U roku od 12 dana, konvoj je završio put od skoro 6 hiljada kilometara.

Rusija - Kina

Kina se pridružila TIR konvenciji 

Kina je ratifikovala Konvenciju Ujedinjenih nacija o međunarodnom prevozu robe pod pokroviteljstvom TIR karneta (TIR konvencija), zahvaljujući kojoj će se roba mnogo brže prevoziti na liniji između Kine i Rusije. Procenjuje se da će vreme isporuke biti smanjeno čak i dva puta:

  • zahvaljujući pojednostavljenim carinskim procedurama i
  • kraćim zaustavljanjima na granici i dobrom infrastrukturom.

Uspešan eksperiment može postati jeftinija, brža i fleksibilnija alternativa železničkom i vazdušnom transportu koja dominira u ovom regionu. Svakako treba naglasiti da je to strateški briljantan potez Rusije u odgovoru na evropski embargo. Najveći pobednici će biti Kina, koja će imati dobar odnos sa svojim susedom i Rusija, koja će postati nezavisna od snabdevanja, između ostalog, poljske hrane. Posledica ovoga može biti gubitak najvećeg tržišta za zapadnu poljoprivredu", tvrdi Karolina Torenc, stručnjak u kompaniji Go Logis, poljska špediterska kompanija specijalizovana za servisiranje istočnih tržišta, uključujući i Rusiju.

Ovaj projekat predstavlja proboj jer će se prvi put u istoriji ruski i kineski drumski prevoznici moći slobodno kretati u obe zemlje i obavljati utovar i istovar bilo gde u Kini i Ruskoj Federaciji - rekao je Alekei Dvojnik, šef Rosatotransa, Ruska agencija za drumski prevoz. Zamenik ministra za transport Kine Liu Ksiaoming izjavio je da je razvoj transporta glavni cilj kineske ekonomske politike u narednih nekoliko godina. U sklopu implementacije Inicijative za “Jedan put” i planu evroazijske ekonomske unije, kreiramo transportni koridor za kamione. Ovo je međudržavni Evroazijski most budućnosti "- dodao je Liu Ksiaoming.

Šta je sa embargom? Prema sporazumu između Kine i Rusije, prevoznici obeju zemalja sada mogu vršiti prevoz samo u graničnim zonama pod posebnim sistemom dozvola za prevoz, važećim na određenim rutama. 22. maja prvi kamioni prešli su rusku granicu. Carinske procedure su obavljene glatko (vozila transportuju voće i povrće). Imali su 5600 kilometara do mesta istovara u Novosibirsku duž granice sa Mongolijom i Kazahstanom. Pokrenuli su odličnu vezu za drumski saobraćaj na obimnom tržištu u Kini.