Veliki prevoznici kao što su Lasta, JGSP Novi Sad, Arriva Litas, GSP Beograd, ne praktikuju da primaju starije vozače, penzionere i starije od 65 godina. Podaci govore da je prosečna starost profesionalnih vozača u Srbiji 54-55 godina, istakao je Ranko Božić iz Saveza samostalnih sindikata Srbije.
Ne možemo da diskriminišemo starije iskusnije vozače u odnosu na mlađe koji imaju brže refleske što je više stvar medicinske struke, ali u svakom slučaju imamo problem nedostatka vozača i ja se plašim da će on biti sve veći i sve izraženiji, dok plate koje su u Srbiji ne budu plate koje mogu da zadovolje ljude da oni ne moraju da idu u Hrvatsku, Sloveniju i dalje u zapadnu Evropu, istakao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
Goran Aleksić je gostujući u emisiji istakao:
Nedostatak profesionalnih vozača je ozbiljan problem i treba na vreme pristupiti rešavanju. Sektor javnog prevoza putnika je u 2020. godini je pretrpeo velike štete, kada je došla korona u martu mesecu, na 3 meseca je bila zabranjena delatnost iz bezbednosnih razloga kao jedna od mera vlade. Transportna i turistička privreda su najviše pogođene pandemijom i ograničenjima, a sada prevoznici rade smanjenim kapacitetom i prihodi prevoznika se procenjuju na nivo od 40% u odnosu na prihod sektora u prošloj godini, što je katastrofalno. Javni linijski prevoz putnika u Srbiji se obavlja na nivou od 40% do 50% registrovanih redova vožnje. Ozbiljni saobraćajni sistemi ne rade punim kapacitetom, te u ovom trenutku ima dovoljno vozača autobusa, ali kada se uspostavi regularan poslovni ambijent vozača neće biti dovoljno.
Mi moramo, kao država, krenuti u sistemsko i vrlo ozbiljno rešavanje problema kadrova u transportu i primeniti mere koje su neophodne da bi se posao prevazišao. Nadamo se da će po uspostavljanju nove vlade, resorno mistarstvo dobro saslušati predloge i zahteve privrede i iznaći rešenja kako bi se problemi u javnom prevozu putnika prevazišli. Problemu nedostatka vozača se mora pristupiti sistemski, timski, stručno, ozbiljno i dogovorno, jer problemi u drumskom transportu i nedostatak vozača su problem, ne za transportnu privredu i prevoznike, već za privredu uopšte i društvo u celini, korisnike usluga i bezbednost saobraćaja.
Niske zarade vozača su posledica neuređenog poslovnog ambijenta, većih trokova poslovanja prevoznika i velikog obima sive ekonomije u saobraćaju. Problem je kompleksan a rešavanje mora biti hitno.
Uvažavajući da je saobraćaj složen sistem koji omogućava kretanje i transport robe, ljudi, informacija i svega drugog, te da uloga saobraćaja u privredi i društvu određuje njegovo mesto u ekonomskoj i razvojnoj politici društva uredili smo Informator 114 kao stručan i sažet pregled saobraćajnog sistema Srbije. Smatramo da će nova Vlada Republike Srbije, narodni poslanici i resorno ministarstvo, dostavljene informacije biti od koristi svima u opštem interesu,
Kao najstarije udruženje transportne privrede Srbije, stojimo na raspolaganju privredi i institucijama kao konsultantski servis za teme iz domena drumskog saobraćaja. Mi svoje delovanje zasnivamo na stalnoj saradnji sa privredom, usklađivanjem interesa preduzeća koja obavljaju delatnost transporta putnika i stvari u drumskom saobraćaju, korisnika usluga prevoza i institucija, u okviru zakonske regulative. Naše delovanje je usmereno u cilju unapređenja poslovanja, unapređivanja kvaliteta usluga, uređenja poslovnog ambijenta i podsticanja konkurentnosti u Srbiji što predstavlja i opšti društveni interes.
Odluka o proglašenju vanrednog stanja koju su 15. marta 2020. godine doneli predsednik Republike, predsednik Narodne skupštine i predsednik Vlade objavljena je u 21.10 časova u Službenom glasniku Republike Srbije, čime je stupila na snagu
Poslodavci su informisani o pravima i obavezamaposlodavaca u slučaju proglašenja epidemije.