Srbijatransport

SRBIJATRANSPORT ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja, uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. Srbijatransport je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Naši predstavnici su članovi radnih grupa za izradu zakonskih i podzakonskih akata, učesnici brojnih međunarodnih mešovitih komisija a nalazimo se na Registru transparentnosti i učestvujemo u radu Evropske komisija za saobraćaj, transport i turizam.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je posvećen i stručan institucija poslodavca koja ima izuzetno značajnu ulogu u javno privatnom dijalogu. Srbijatransport je predstavnik poslodavaca i privrede u procesima uređenja poslovnog ambijenta. Podstičemo konkurentnost i pravnu sigurnost za privredu. Podstičemo digitalizaciju, edukaciju zaposlenih, uslova za bolje poslovanje, podizanje kvaliteta usluga, unapređenje mobilnosti u urbanim i ruralnim sredinama. Zalažemo se za smanjenje nameta, taksi i nepotrebnih procedura, kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT je kao predstavnik poslodavaca, važna institucija u javno privatnom dijalogu. Zalažemo se za doslednu primenu zakonske regulativei uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator rešenja u interesu razvoja konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Naša poslovna deviza je „ Transport Logistika u interesu privrede“. Insistiramo na preciznosti, ubrzanju tokova transporta, konkurentnosti i uslovima poslonja koji su preduslov za povoljnje cene usloga za korisnike. Podstičemo mere kako bi transport učinili efikasnim, funkcionalnim, razvojnim i ekonomski održivim. Transportna privreda je oslonac privrede Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Београд 30.08.2023.године

Поново смо иницирали измене решења у Закону о акцизама која су у складу са Директивом ЕУ 2003/96 а која се односи на то да акциза и таксе на евродизел гориво за транспортне сврхе, за легалне лиценциране превознике који комерцијално обављају јавни превоз ствари и путника у друмском саобраћају треба да буду 330евр/1.000литара.

Сматрамо да је усаглашавање законске регулативе Републике Србије од велике важности за конкурентност српске привреде и од велике важности за економски утицај на квалитет живота стандард грађана и корисника услуга. Предлог је креиран у складу са интересима привреде, производних и трговинских система, као и свих корисника услуга јавног транспорта у смислу снижавања логистичких трошкова привреде, уређења пословног амбијента, конкурентности и ефикасности услуга транспорта и мобилности.

Детаљна анализа (АПР подаци 2022.) показује да је оваква иницијатива билансно позитивна за буџет Републике Србије у износу од око 17 милиона евра/годишње,

Поред овога, анализом пословања, уочава се и указујемо на економски неодрживо пословање у сектору јавног транспорта путника. Промет сектора износи: 674.463.853 евра, а Ебитда: 36.128.686 евра, што је само 5,4% и што је апсолутно алармантно. Подаци даље указују да су трошкови бруто зарада у сектору 34,3% од укупног прихода, трошкови енергената су 33,7% од укупног прихода, уз чињеницу да директна издвајања аутобуских превозника према држави износе 35,12% од укупног оствареног годишњег прихода сектора јавног транспорта путника.

У прилогу су  КЉУЧНЕ ПРЕПОРУКЕ АНАЛИЗЕ ЕФЕКАТА УСКЛАДЈИВАЊА АКЦИЗНЕ ПОЛИТИКЕ НА ДИЗЕЛ ГОРИВО У СРБИЈИ СА ПОЛИТИКОМ ЕУ Професора Др Слободана Аћимовића, редовног професора Економског факултета Универзитета у Београду.