Srbijatransport

Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ ima dugogodišnju tradiciju rada i poslovanja. uz stalno favorizovanje struke, znanja i pozitivnih vrednosti. „Srbijatransport“ je uvek bio stabilan i stručan partner - kako vlasti, tako i privrednih subjekata u drumskom saobraćaju i gravitirajućim delatnostima. U tom smislu, Poslovno udruženje drumskog saobraćaja „Srbijatransport“ bilo je i jeste institucija koja ima izuzetno značajnu ulogu u privrednoj delatnosti drumskog saobraćaja Republike Srbije.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Srbijatransport

Putnički saobraćaj

Srbijatransport je kao reprezentativno udruženje drumskog putničkog saobraćaja predstavnik privrede u borbi za uređenje poslovnog ambijenta. Srbijatransport je inicijator i nosilac borbe protiv sive ekonomije i nelojalne konkurencije uz uspostavljanje konkurentnosti i pravne sigurnosti za privredu. Prevoz putnika u javnom drumskom saobraćaju: Gradski i prigradski saobraćaj, unutrašnji međumesni saobraćaj, međunarodni linijski prevoz putnika , vanlinijski prevoz putnika, ugovoreni prevoz i poseban prevoz putnika.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Putnički saobraćaj

Teretni saobraćaj

SRBIJATRANSPORT ima stručni tim za Logistiku čija je glavna oblast poslovanja organizacija transporta tereta  u medjunarodnom i unutrašnjem saobraćaju . Trudimo se da opravdamo našu poslovnu devizu „ Logistika u interesu privrede „ Odlike našeg poslovanja na kojima insistiramo su preciznost, brzina, povoljne cene.

KVALITET JE NAŠ PRIORITET

Teretni saobraćaj

Indijsko obrazovanje i kvalifikovana radna snaga igraju značajnu ulogu u ekonomskom i društvenom razvoju zemlje. Indija ima veliki i raznolik obrazovni sistem koji proizvodi kvalifikovanu radnu snagu. Evo pregleda obrazovnog sistema i njegovog uticaja na kvalifikovanu radnu snagu u Indiji:

  1. Obrazovni sistem:

Formalno obrazovanje: Indijski obrazovni sistem se sastoji od formalnog školovanja od vrtića do visokog obrazovanja. Uključuje i državne i privatne škole.

Visoko obrazovanje: Indija ima ogromnu mrežu univerziteta, koledža i tehničkih instituta koji nude dodiplomske, postdiplomske i doktorske programe.

  1. Važnost obrazovanja:

Obrazovanje je visoko cenjeno u indijskom društvu, a porodice često daju prioritet obrazovanju svoje dece. Pristup obrazovanju se značajno povećao poslednjih decenija, uz poboljšanja u stopama pismenosti.

  1. Kvalifikovana radna snaga:

Indijski obrazovni sistem proizvodi veliki broj kvalifikovanih radnika, uključujući inženjere, doktore, IT stručnjake, naučnike i još mnogo toga.

Indija ima reputaciju po tome što pruža kvalifikovanu radnu snagu koja govori engleski, što je čini središtem za outsourcing i offshoring usluge.

  1. IT i tehnološki sektor:

Indijski IT i tehnološki sektor, koji se često naziva „indijski IT bum“, napredovao je zahvaljujući dobro obrazovanoj i kvalifikovanoj radnoj snazi.

Indijski IT profesionalci su traženi širom sveta za razvoj softvera, IT konsalting i druge usluge vezane za tehnologiju.

  1. Tehničko i stručno obrazovanje:

Indija ima mrežu tehničkih i stručnih instituta koji nude specijalizovanu obuku u oblastima kao što su inženjering, mehanika i elektronika.

Ovi instituti proizvode tehničare i kvalifikovane radnike za različite industrije.

  1. Izazovi:

Uprkos napretku, u indijskom obrazovnom sistemu i dalje postoje izazovi, uključujući pitanja kvaliteta, pristupa i nejednakosti.

Postoji jaz između veština stečenih kroz formalno obrazovanje i veština koje zahteva tržište rada. Izazovi u obrazovnom sistemu uključuju zastarele nastavne planove i programe, nejednak pristup kvalitetnom obrazovanju i nedostatak mogućnosti za stručnu obuku.

  1. Inicijative za razvoj veština:

Indijska vlada je pokrenula programe razvoja veština kao što je „Skill India“ kako bi premostila jaz u veštinama i pružila obuku mladima u različitim industrijama.

Javna i privatna partnerstva imaju za cilj stvaranje radne snage sa praktičnim veštinama koje zadovoljavaju potrebe industrije.

  1. Preduzetništvo i startapi:

Kvalifikovana radna snaga Indije takođe doprinosi rastu preduzetništva i startap ekosistema. Mnogi mladi, obrazovani pojedinci započinju svoje poslove i pokreću inovacije u različitim sektorima.

  1. Globalna migracija:

Kvalifikovana radna snaga Indije često migrira u druge zemlje u potrazi za boljim prilikama. Ovaj odliv mozgova predstavlja izazove i mogućnosti.

  1. Buduća perspektiva:

Demografska prednost Indije, sa velikom populacijom mladih, pruža potencijal za snažnu i kvalifikovanu radnu snagu u budućnosti. Ulaganje u obrazovanje i razvoj veština biće ključno za iskorištavanje ovog potencijala i pokretanje ekonomskog rasta.

Indijski obrazovni sistem igra vitalnu ulogu u stvaranju kvalifikovane radne snage koja doprinosi različitim sektorima, uključujući tehnologiju, zdravstvo i industriju. Međutim, rješavanje izazova u pogledu kvaliteta, pristupa i relevantnosti obrazovanja ostaje prioritet za zemlju kako bi u potpunosti iskoristila svoj potencijal ljudskog kapitala.

ČINJENICE I STATISTIKA O OBRAZOVANJU U INDIJI

Obrazovni sistem Indije je drugi po veličini u svetu. Indija ima preko 900 univerziteta, 40.000 koledža i 1,5 miliona škola. U indijskom sistemu visokog obrazovanja, značajan broj mesta je rezervisan u okviru politike afirmativne akcije za istorijski ugrožene. Poslednjih decenija poboljšani obrazovni sistem Indije se često navodi kao jedan od glavnih faktora koji doprinose njenom ekonomskom razvoju.

Prema indijskom Zakonu o pravu na obrazovanje iz 2020., besplatno i obavezno obrazovanje je osigurano svakom detetu od tri do 18 godina.

Statistike o obrazovanju u Indiji pokazuju da oko 26% indijske populacije od ~1,40 milijardi spada u kategoriju od 0 do 14 godina, što pruža veliku priliku za sektor osnovnog obrazovanja.

Nedavni izveštaji pokazuju da je stopa pismenosti u Indiji 77,7%, a Kerala je država sa najvećom stopom pismenosti. Što se tiče engleskog govornog područja, Indija je rangirana na 52. mestu među zemljama u Indeksu znanja engleskog jezika.

Indijsko četvorostepeno obavezno obrazovanje

  1. Faza osnivanja (uzrast od 3 do 8 godina)

Petogodišnji osnovni stepen obrazovanja, prema NEP-u, obuhvata tri godine predškolskog obrazovanja nakon čega slede dve godine osnovne nastave. Ova faza će uključivati igru prilagođenu uzrastu ili metode zasnovane na aktivnostima i razvoj jezičkih veština.

  1. Pripremna faza (od 8 do 11 godina)

Fokus u ovoj trogodišnjoj fazi je razvoj jezika, ali će uključiti i veštine računanja. Interakcije u učionici će takođe i dalje biti zasnovane na aktivnostima, sa fokusom na element otkrivanja.

  1. Srednja faza (od 11 do 14 godina)

Za razrede od šest do osmi, trogodišnji fokus se pomera na kritične ciljeve učenja, kao što su iskustveno učenje u prirodnim, matematičkim, umetničkim, društvenim i humanističkim naukama.

  1. Sekundarni stadijum (od 14 do 18 godina)

Pokrivajući odeljenja 9, 10, 11 i 12, učenici imaju pristup raznim kombinacijama predmeta koje mogu da biraju i uče, u skladu sa svojim veštinama i interesovanjima.

U ovoj fazi se podstiču kritičko mišljenje, otvoren um i fleksibilnost u misaonom procesu.

  1. Visoko obrazovanje (od 18 godina pa nadalje)

Na dodiplomskom nivou, studenti mogu izabrati da studiraju na ovom nivou od 18 godina nadalje. Većina studenata pohađa besplatan javni koledž ili univerzitet, dok drugi mogu izabrati privatnu instituciju za svoje obrazovanje.

Indijske fakultetske i univerzitetske diplome iz oblasti poljoprivrede, inženjeringa, farmacije i tehnologije obično traju oko četiri godine. Poređenja radi, pravo, medicina i arhitektura mogu trajati i do pet godina.

 

  1. Postdiplomsko obrazovanje

Poznati kao master kursevi ili doktorske diplome, za njih može biti potrebno od dve do tri godine. Postdiplomsko obrazovanje u Indiji uglavnom pružaju univerziteti, a zatim koledži. Postdiplomske studije omogućavaju studentima da se specijalizuju u odabranoj oblasti i sprovode velike količine istraživanja.

 

Neke eminentne obrazovne institucije u Indiji:

Indijski institut za nauku, Bangalor: Indian Institute of Science (iisc.ac.in)

Indijski tehnološki institut Bombaj: Indian Institute of Technology Bombay | IIT Bombay

Indijski institut za menadžment, Ahmedabad: IIMA - Indian Institute of Management Ahmedabad

Institut za hotelijerstvo, ugostiteljstvo i ishranu, Nju Delhi: IHM PUSA – IHM PUSA

Nacionalni pravni fakultet Indijskog univerziteta, Bangalor: National Law School of India University - (nls.ac.in)